بدهی 5 هزار و 500 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به بیمارستانها

عبدالرضا عزیزی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه بیمارستان های دولتی در ماه حدود 550 میلیارد تومان به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می دهد، گفت: به گفته وزارت بهداشت سازمان سازمان تأمین اجتماعی حدود 800 میلیارد تومان فقط برای فروردین و بخشی از اردیبهشت را به این بیمارستان ها پرداخت کرده است.

این نماینده مجلس گفت: سازمان تأمین اجتماعی 2 هزار میلیارد تومان نیز به داروخانه ها بدهکار است اما پرداخت هزینه های درمانی به بیمارستان های این سازمان به روز است.

وی با اشاره به اینکه 9 بیست و هفتم حق بیمه، بیمه شدگان تأمین اجتماعی باید برای درمان و سلامت آنان هزینه شود اضافه کرد: امسال بودجه سازمان تامین اجتماعی 74 هزار میلیارد تومان است که باید 25 هزار میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان اختصاص می یافت اما مشخص نیست حدود 20 هزار میلیارد تومان از این مبلغ کجا هزینه شده است.

عزیزی افزود: اگر مبلغ تعیین شده برای درمان بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی هزینه شود بیمه شدگان این سازمان در مراکز درمانی مورد احترام زیاد قرار می گیرند.

این نماینده مجلس با توجه به عمل نکردن مسئولان به دستور رئیس جمهور مبنی بر واریز کردن حق درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی در صندوق جداگانه مجلس شورای اسلامی مجبور شد این موضوع را به قانون Law تبدیل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:صدا و سیما

کدخبر: 248686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟