تامین اجتماعی ۴۶ هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت بدهی دارد

رکنا اقتصادی: سیدعلی صدرالسادات ظهر امروز در همایش معاونان توسعه مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: براساس آمارها سازمان تامین اجتماعی در مجموع 46 هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت بدهکار است.

وی بیان کرد: براسای تصمیمات اتخاذ شده تا پایان سال جاری بیش از 20 هزار میلیارد ریال از بدهی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که این مهم در راستای رفع مشکلات انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به منظور پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعقد شده است.

صدرالسادات عنوان کرد: درآمد و هزینه در وزارت بهداشت از موضوعات اساسی به شمار می‌رود که باید مشکلات در این زمینه شناسایی و برطرف شود تا شاهد مدیریت هزینه‌ها و درآمدها باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از منابع موجود استفاده بهینه کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بودجه عمومی کشور نباید انتظار جذب منابع بیشتری را داشته باشیم بلکه باید از منابع موجود، ظرفیت داخل و مشارکت بخش خصوصی استفاده بهینه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مدیریت نامطلوب در حوزه درآمدها، عدم پرداخت برخی هزینه‌ها و وضعیت درآمدهای اختصاصی از جمله چالش‌های مهم در حوزه درآمد و هزینه وزارت بهداشت بوده که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

صدرالسادات گفت: به منظور پرداخت بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی کشور 80 هزار میلیارد ریال در مجلس مصوب شد که این میزان اعتبار از محل اوراق قرضه تامین شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟