پست بانک از مشتریان بدون موبایل هم کارمزد پیامک گرفت

 مدیر امور فناوری اطلاعات پست‌بانک با تایید کسر هزینه ۱۰ هزار تومانی بابت ارایه خدمات پیامک از حساب مشتریان این بانک گفت: ما به صورت آنی این مبلغ را از حساب مشتریان کسر نکردیم، بلکه ابتدا این مبلغ را به مدت یک ماه و نیم در حساب آنها بلوکه کردیم و پس از آنکه مشتریان نسبت به کسر این هزینه اعتراضی نداشتند این مبلغ را از حساب آنها بابت ارایه خدمات پیامکی کسر کردیم.
فرهاد بهمنی افزود: در مدت یک ماه و نیم با روش‌هایی این موضوع را اطلاع‌رسانی کردیم و هنگامی که مشتری برای حذف سرویس اقدامی انجام نمی‌دهد به این مفهوم است که برای دریافت خدمات رضایت دارد.
وی در خصوص اینکه عمده فعالیت پست‌بانک در مناطق روستایی است و بالای ۵۰ درصد مشتریان آن را روستاییان تشکیل می‌دهند از همین رو احتمالا بسیاری از مشتریان از کسر این هزینه مطلع نیستند که به دریافت آن اعتراض کنند، گفت: ما اطلاع‌رسانی لازم را از مسیرهای گوناگون از جمله پیامک به مشتریان و همچنین به صورت حضوری به آنها انجام داده‌ایم.
بهمنی در پاسخ به این مساله که پست‌بانک طبق اعلام بانک مرکزی در صورتی می‌تواند از مشتریان هزینه ارایه خدمات پیامکی را دریافت کند که مشتری اعلام رضایت کرده باشد، گفت: ما دقیقا براساس قانون Law در این زمینه عمل کرده‌ایم و از مبادی مختلف این موضوع را اطلاع‌رسانی کردیم.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات پست‌بانک ناقص بودن اطلاعات مشتریان است که به عنوان مثال شماره موبایل، آدرس، تلفن و برخی موارد هویتی شامل آن می‌شود و یکی از اهداف ما در خصوص کسر هزینه پیامک این بود زمانی که مشتریان جهت اعتراض به این موضوع به شعب ما مراجعه می‌کنند اطلاعات آنها را کامل کنیم.
به نظر می‌رسد پست‌بانک در اقدامی عجولانه اقدام به کسر هزینه پیامک از افرادی که حتی تلفن همراه ندارند کرده و مدیر امور فناوری اطلاعات پست‌بانک نیز در همین گفت‌وگو یکی از مشکلات پست‌بانک را نداشتن شماره همراه افراد و مابقی اطلاعات هویتی مشتریان خود اعلام می‌کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر نیز چنانچه مشتری خواهان برگشت پول باشد می‌تواند با مراجعه به شعب ما در خصوص برگشت پول درخواست خود را ارجاع دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟