خودروهای پژو در ایران از رده خارج هستند

رکنا اقتصادی: کریستف کمار گفت: در بیانیه‌ای که وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، از برجام و اجرای آن حمایت شده و جامعه جهانی نیز حامی آن است؛ ما توافقی دو جانبه با خودروسازی ایران امضا کرده‌ایم و تحت مسوولیت وزارت صنعت و شخص آقای نعمت‌زاده، آن را پیش خواهیم برد. وی افزود: مطمئن باشید ما برای خوشگذرانی و دورهمی به ایران نیامده‌ایم، چون سرمایه‌گذاری هنگفتی را انجام داده‌ایم و می‌خواهیم علاوه‌بر تولید، به سمت صادرات و بومی‌سازی قطعات نیز پیش برویم.

قائم مقام مدیرعامل پژو درباره نقدهای که به پژو وارد می شود هم گفت: این انتقادها نباید به شرکت پژو وارد شود؛ چراکه انتقادی به ما وارد نیست. این انتقادها باید به کم‌کاری سایر خودروسازان خارجی وارد شود نه ما. به‌نظر من باید به خودروسازان آمریکایی، کره‌ای و آلمانی مراجعه کنید و از آنها بپرسید که چرا برای تولید خودرو به ایران نمی‌آیند؟! چرا در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟

وی افزود: بیشتر از اینکه می‌خواهید به پژو انتقاد کنید که چرا در ایران کار می‌کند باید پیکان انتقادها را به سمت‌ دیگر خودروسازان نشانه بروید و برعکس باید ما را تشویق کنید.

کمار تصریح کرد: خودروهای کنونی پژو در ایران از رده خارج هستند. این خودروها از نظر ایمنی و از نظر تجهیزات فنی و تکنولوژی، رفاهی و توجه به مسائل محیط زیستی قابل قبول نیستند. اما همان‌طور که می‌دانید یکی از درخواست‌هایی که طرف ایرانی از مشارکت‌های جدید خود با پژو مدنظر داشت، این بود که خودروهای روزی که در اروپا عرضه می‌شوند نیز در ایران به تولید برسند. از سوی دیگر توجه داشته باشید، قیمت خودروهایی که در اروپا عرضه می‌شوند، با قیمت خودروهای از رده خارجی که در حال حاضر در ایران به تولید می‌رسند و متعلق به 30 سال پیش هستند، نمی‌تواند یکسان باشد؛ بنابراین این معجزه نمی‌تواند، اتفاق بیفتد.

قائم مقام مدیرعامل پژو یادآورشد: امروز در ایران و هیچ کشور دیگری نمی‌توانید، خودروهای به روز و با تکنولوژی بالا، با تجهیزات و امکانات جدید و تجهیزات محیط‌زیستی را با قیمت خودروهای 25 تا 30 سال پیش تولید کنید. بنابراین به اعتقاد من با دو رویکرد می‌توان نسبت به جذب خریداران برای خودروهای فعلی اقدام کرد. یکی از آنها افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان است که باید امیدوار باشیم در ایران با رشد اقتصادی و ارائه تسهیلات خرید به مصرف‌کنندگان صورت بگیرد. درصورتی‌که قدرت خرید آنها افزایش پیدا کند؛ آنها می‌توانند همانند سایر مصرف‌‌کنندگان دنیا خودروهای به روز خریداری کنند.

وی با بیان اینکه اتفاق مهم و اثرگذار دیگر در قیمت این خودروها افزایش داخلی‌سازی است،عنوان کرد: اگر صنعت قطعه‌سازی ایران قابلیت رقابت‌پذیری خود را نشان دهد می‌تواند با داخلی‌سازی که در ایران عملیاتی می‌شود، خود به خود کاهش قیمت خودرو صورت می‌گیرد که این موضوع در آینده خود را نشان خواهد داد. اما به‌طور کلی باید بگوییم که درخواست اینکه پژو-سیتروئن محصولات به روز داشته باشد با قیمت‌ خودروهای گذشته امکان‌پذیر نیست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟