رکنا اقتصادی:فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که "ایدرو" اعلام کرده جزئیات قراردادها و تفاهم نامه های خودرویی توسط وزیر صنعت در کمسیون تخصصی مجلس ارائه شده است، آیا شما این قراردادها را دیده اید؟" گفت: یک برگ از این قراردادهای جدید خودرویی را ندیده ام.
 
وی با اشاره به جلسه سه ماه پیش اعضای کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی، اظهار داشت: در آن جلسه توضیحات وزیر صنعت برای نمایندگان مجلس قانع کننده نبود و قرار شد در جلسات بعدی این موضوع بیشتر ارزیابی شود اما متأسفانه تاکنون 3 ماه از آن جلسه گذشته و هنوز خبری از برگزاری جلسه دیگر برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی نیست.
وی درباره اینکه "ایدرو" اعلام کرده جزئیات قراردادها و تفاهم نامه های خودرویی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمسیون تخصصی مجلس ارائه شد و بارها توضیحات لازم در مورد این موضوع به نمایندگان داده شده است،" گفت: در جلسه سه ماه پیش اعضای کمیسیون صنایع با وزیر صنعت مباحث زیادی مطرح شد اما توضیحات وزیر برای نمایندگان قانع کننده نبود حتی به وزیر گفتم اگر می‌گویید قرارداد محرمانه هست و امکان تکثیر آنها نیست لااقل تعدادی را منتشر کرده و در اختیار نمایندگان قرار دهید.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید براینکه در آن جلسه نمایندگان حتی به جمع بندی نهایی برای تنظیم دستور جلسه هم نرسیدند، اضافه کرد: بنده هنوز حتی یک برگ از این قراردادهای جدید را ندیده ام و همچنان منتظریم وزیر صنعت توضیحات قانع کننده‌ای را در مورد قراردادهای خودرویی مطرح کند تا ابهامات نمایندگان برطرف شود.
فولادگر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه ایدرو معتقد است تعدادی از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس به شرکت های سایپا و ایران خودرو رفته و قراردادها و تفاهم نامه ها را از نزدیک مشاهده و در جریان جزئیات آنها قرار گرفته اند، گفت: تا جایی که اطلاع دارم هیچ دعوت رسمی از نمایندگان کمیسیون صنایع برای بازدید از این دو شرکت انجام نشده است اما شاید برخی به صورت غیر رسمی به این دو شرکت رفته‌اند.
 روز گذشته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) اعلام کرد، متن تفاهم نامه و قرارداد رنو-سیتروئن به رویت اعضای کمسیون صنایع مجلس رسیده است.
 

 

کدخبر: 243496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟