تولید سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی در البرز

سید مجید موسوی در هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در گردهمایی بزرگ سنگرسازان بی سنگر جهاد کشاورزی استان البرز که در موسسه تهیه، تولید و اصلاح نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: این در حالی است که سطح زیر کشت استان کمتر از 3 دهم درصد مساحت کشاورزی کشور است که نشان می دهد از منابع پایه استفاده مطلوبی داشته ایم. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در ادامه به فعالیت های بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: استان البرز برغم اینکه سطح زیر کشت کمی دارد، ولی از لحاظ کیفیت کار و از لحاظ برندهای شناسنامه دار اعم از دامداری، باغداری و زراعت از کیفیت خوب و مطلوبی برخودرار است.
موسوی اظهار داشت: استان البرز برای تولید بیشتر در استان و تقویت مکانیزاسیون کشاورزی اعتبار خوبی برای تسهیلات در این بخش در نظرگرفته است.
وی در ادامه گفت:‌ کانون سنگر سازان بی سنگر دراین استان راه اندازی شد تا به طور جدی تر دنبال پاسخگویی به مسایل و مشکلات ایثارگران 8 سال دفاع مقدس باشیم.
همچنین هفته گذشته کانون بازنشستگان جهاد سازندگی نیز در این استان شکل گرفت.
موسوی از تمام بازنشستگان این بخش خواست تا با عضویت در این کانون خود را جدای از مجموعه جهاد کشاورزی و جهادسازندگی گذشته حس نکنند و بدانند که به تمام مشکلات آن ها در حد مقدور رسیدگی می شود. 
وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برنامه های کمیته عشایری و روستایی استان که مسئوولیت آن باحوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است، اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های این کمیته تجدید میثاق با آرمان های رهبر کبیر انقلاب توسط کارمندان جهاد کشاورزی البرز در اولین روز از این دهه است.
موسوی همچنین به بهره برداری طرح های عمرانی اشتغالزا و تولیدی در بخش جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این ایام از 35 طرح جهاد کشاورزی بهره برداری می شود که بیشترین آن به دلیل اهمیت صرفه جویی آب، در حوزه آب و خاک است.
وی بیان داشت: این طرح ها که زمینه اشتغال مستقیم برای حدود320 نفر را فراهم کرده با سرمایه گذاری 450 هزار میلیارد ریالی به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشارزی استان البرز گفت: در سفری که رئیس جمهوری به استان البرز داشتند 980 میلیارد ریال اعتبار به بخش جهاد کشاورزی اختصاص یافت که بیشترین این اعتبارات در زمینه آبیاری تحت فشار است.
وی ادامه داد: خوشبختانه مرحله اول آن هم تخصیص داده شد و تسهیلات به بهره برداران بخش آب و خاک و همچنین زراعت، باغبانی، عشایر و صنایع تبدیلی تکمیلی ارایه شد.
وی برگزاری دومین نمایشگاه استانی نهال، نشاء و صنایع وابسته استان را از دیگر برنامه های کمیته روستایی و عشایری برشمرد و گفت: این نمایشگاه یک هفته ای روز گذشته با حضور معاون وزیر گشایش یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:مهر

کدخبر: 243133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟