تصویب ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار برای فاز دوم آبرسانی روستایی

رکنااقتصادی: «رحیم میدانی»در این خصوص اظهار داشت: آبرسانی روستایی که تا سال 92 ردیف اجرایی در بودجه نداشت، با پیگیری های مجدانه شخص وزیر در بودجه سال 93 برای اولین بار، ردیف اجرایی گرفت و در این سال 200 میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی روستایی تخصیص اعتبار شد.

وی افزود: در سال 94 این رقم به 400 میلیارد تومان رسید و در سال 95 علاوه بر تکرار این ردیف بودجه، 500 میلیون دلار برای اجرای طرح‌های اولویت دار آبرسانی روستایی از صندوق توسعه ملی تصویب شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "این 500 میلیون دلار به صورت 1500 میلیارد تومان بودجه ریالی در پایان سال 94 به حساب وزارت نیرو واریز شد"، گفت: خوشبختانه تمامی مسئولان در رده های مختلف قانون‌گذاری و اجرایی به لزوم اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی واقف هستند و تخصیص اعتبار 500 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای حذف آبرسانی با تانکر و تأمین مناسب آب شرب روستاییان عزیز، از همین عزم ملی نشأت می گیرد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال 96 میزان اعتبار بودجه‌ای آبرسانی روستایی به 1200 میلیارد تومان رسیده که امیدواریم همین رقم مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

میدانی از تخصیص مرحله دوم اعتبارات از صندوق توسعه ملی در کنار بودجه 1200 میلیارد تومانی به طرح‌های آبرسانی روستایی خبر داد و گفت: به دنبال این بودیم که 500 میلیون دلار دیگر از صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها تخصیص یابد که 300 میلیون دلار تصویب شده و مورد تأیید کمیسیون تلفیق مجلس قرار گرفته است که امیدواریم این رقم مورد تصویب نهایی قرار کرفته و پرداخت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟