گرند ویتارا 4 ستاره شد/ 14 مدل سواری تک ستاره ماندند

رکنااقتصادی: طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دی ماه سالجاری 89 هزار و 414 دستگاه خودرو در کشور تولید شده که از این میزان همچون آذرماه سهم گروه خودروهای سبک 99 درصد و سهم گروه خودروهای سنگین یک درصد بوده است.

در دی ماه نسبت به آذرماه یک مدل خودرو به تعداد مدل های خودرویی در گروه سبک و سنگین افزوده شده و به ترتیب در دی ماه 41 مدل خودرو در گروه سبک و 10 مدل گروه سنگین تولید شده است.

در بخش سواری بیشترین تولید خودرو به پژو 206 اختصاص یافته و کمترین میزان تولید در این بخش در طی یک ماه گذشته از آن نیومزدا3 شده که این لقب در ماه گذشته از آن گرند ویتارا بوده است.

در بررسی کلی بخش سواری ها 3 مدل خودرو با مجموع تولید 574 دستگاه در رده کیفی 4 ستاره، 10 مدل خودرو با مجموع تولید 24 هزار و 861 دستگاه در رده کیفی 3 ستاره، 6 مدل خودرو با تولید 5097 دستگاه در رده 2 ستاره و 14 مدل خودرو با مجوه تولید 54 هزار و 558 دستگاه خودرو در رده کیفی تک ستاره قرار گرفته اند.

در بخش خودروهای وانت، بیترین میزان تولید همچون ماه گذشته به وانت نیسان دوگانه سوز رسیده و کمترین میزان تولید برخلاف آذرماه که در اختیار وانت تندر بود، به وانت مزدا دوکابین رسیده است.

در این بخش هیچ خودرویی توان دریافت 4 ستاره از آسمان کیفیت را نداشت و تنها یک مدل خودرو با تولید 279 دستگاه در رده کیفی سه ستاره قرار گرفت و مابقی تولیدات به میزان 3هزار و 602 دستگاه خودرو در قالب 7 مدل خودرو در رده کیفی تک ستاره قرار گرفته اند.

از خودروهای 4 ستاره در بخش سواری می توان به نیومزدا3، گرندویتارا و رنو ساندرو اشاره کرد که در این میان گرند ویتارا با کسب یک ستاره نسبت به ماه گذشته 4 ستاره شده است.

در بخش 3 ستاره می توان به خودروهای برلیانس H330، پارس تندر، تندر90 اتوماتیک، تندر90، تندر 90 پارس خودرو، رانا و خانواده پژوه 206 اشاره کرده که در این میان تنها برلیانس توانسته ستاره جدیدی را از آن خود کند.

با این تفاسیر می توان گفت در بخش سواری تنها دو خودرو توانسته اند تا ستاره جدیدی را از آن خود کنند.

همچنن در بخش خودروهای وانت، وانت تندر تولید ایران خودرو تنها 3 ستاره این دسته است و وانت‌های سایپا151، مزدا تک کابین، کارا تک کابین، مزدا دو کابین، کارا دوکابین، دیزل زامیاد و نیسان دوگانه سوز در آسمان کیفیت خود تنها یک ستاره دارند.

در گروه خودروهای سنگین در بخش باری کامیونت ایسوزو NPR75K و کامیون ایسوزو FVR به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در بخش مسافری تنها خودروی تولیدی اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال است.

در این بخش 2 مدل خودرو با میزان تولید 125 دستگاه در رده کیفی 4 ستاره، یک مدل خودرو با میزان تولید 125 دستگاه در رده کیفی 3 ستاره و 6 مدل خودرو با میزان تولید 169 دستگاه در رده یک ستاره قرار گرفته‌اند.

در مدل‌هایی که توان دریافت 4 ستاره را دارند می توان به کشنده بنز Axor و کشنده اسکانیا G410 اشاره کرد و در کنار آن در رده سه ستاره تنها نام کامیونت ایسوزو NPR75K و در آسمان تک ستاره به اتوبوس شهری اسکانیا، کامیونت الوند، کامیونت Faw، کامیون ایسوزو FVR، کامیون بنز WH، کشنده فوتون Auman H4 و کشنده البرز اشاره کرد.

بررسی دقیق تر نشان از آن دارد که در دی ماه کامیونت ایسوزو NPR75K و کشنده اسکانیا G410 نسبت به ماه گذشته دو ستاره جدید را از آن خود کرده اند و به ترتیب 3 ستاره و 4 ستاره شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟