رکود در صنایع را باور کنیم یا فعال شدن 21 هزار واحد را ؟

رکنااقتصادی : به نظر می رسد ارائه آمارهای مبهم و غیر مستند فقط اختصاص به دولت های نهم و دهم ندارد بلکه برخی از مقامات دولت یازدهم نیز با اشتیاق فراوان آمارهایی در باره رونق صنعتی ارائه می دهند بدون آن که به نمونه ای واقعی از این آمارها اشاره کنند .
در تازه ترین آمارهای ارائه شده از سوی رحمانی قائم مقام وزارت صنعت معدن و تجارت وی به فعال شدن 21 هزار واحد صنعتی اشاره کرده بدون آن که نام چند واحد بزرگ صنعتی را به عنوان شاهد صدق گفته هایش ذکر کند .
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، از پرداخت تسهیلات به ۲۱ هزار واحد تعطیل و نیمه راکد صنعتی در کشور خبر داد و گفت: این واحدها دوباره به چرخه تولید بازگشتند. 
رحمانی در حاشیه افتتاح سه طرح صنعتی و بازدید از دو واحد تولیدی کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام توان خود را به کار گرفته تا بتواند واحدهای راکد صنعتی را به چرخه تولید باز گرداند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت و معدن حتی اگر با راه اندازی یک واحد تولیدی تنها یک نفر نیز صاحب شغل شود با جدیت در این خصوص تلاش می کند.

رحمانی گفت: این ۲۱ هزار واحد که تسهیلات دریافت کرده اند طی سال های قبل یا دچار رکود کامل و تعطیلی شده بودند و یا با ظرفیتی پائین تر از توان خود به فعالیت ادامه می دادند که خوشبختانه هم اکنون با حداکثر توان در حال تولید هستند.

شایان ذکر است: رحمانی آماری از ایجاد اشتغال مجدد و بازگشت کارگران به واحدی هایی که ادعا می شود با تمام ظرفیت کار می کنند ارائه نداد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟