پیش‌بینی افزایش تولید ۱۵ میلیارد نخ سیگار

رکنااقتصادی: علی‌اصغر رمزی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ و ۳۰ میلیارد نخ سیگار در داخل کشور (اعم از خارجی و داخلی) تولید شده است، اظهار کرد: پیش بینی‌ می‌کنیم که در سال جاری ۴۵ میلیارد نخ سیگار در داخل تولید شود که نشان‌دهنده افزایش ۱۵ میلیارد نخ سیگار طی سال جاری است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ ماهه سال جاری تولید داخل معادل ۳۶.۲ میلیارد نخ بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که میزان تولید ۲۳.۶ میلیارد نخ بوده است، رشد ۵۳ درصدی افزایش تولید سیگار داشته‌ایم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه پیگیری‌های مکرری طی سه سال اخیر در راستای اجرای تبصره سه ماده ۱۰۲ قانون Law برنامه پنجم توسعه کشور انجام شده است، اظهار کرد: دولت تصمیم جدی دارد که این تبصره قانونی اجرایی شود و کل واردات به تولید داخل تبدیل گردد. طی مدت اخیر نیز علی‌رغم مشکلات و مسائل فراوان در اجرایی کردن این تبصره موفق شدیم عمده تکلیف قانونی خود را انجام دهیم.

رمزی با اشاره به اینکه این تبصره قانونی موجب تحول در این رشته صنعتی شده است، گفت: با اجرایی کردن تبصره مذکور سعی کرده‌ایم تا واردات به سمت صفر میل کند و تولید به سمت تامین کل نیاز کشور نزدیک شود. علاوه بر این فضای رقابتی نیز ایجاد شده که موجب اشتغال، افزایش سرمایه‌گذاری و قطع واردات و ایجاد ارزش افزوده داخلی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟