بانک مرکزی برای حل مشکل موبایل بانکینگ قول داده

رکنااقتصادی: وزیر ارتباطات با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده، حجم پرداخت از طریق موبایل در جهان ۴۵۰ میلیارد دلار است، گفت: تا سال ۲۰۱۹ پیش بینی می شود که بالغ بر هزار میلیارد دلار تراکنش از طریق موبایل تیمنت (پرداخت موبایلی) مبادله شود.

وی افزود: این در حالی است که بانک مرکزی برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و بانکداری موبایلی احتیاط بیش از حد دارد و این موضوع باعث شده  اجرای این پروژه به کندی پیش برود.

واعظی ادامه داد: طبق مذاکراتی که با دوستان بانک مرکزی داشته ایم آنها معتقدند که تست پرداخت موبایل از طریق شبکه یکی از اپراتورها ۳۷ ثانیه به طول انجامید که این مدت زمان مورد قبول نبود، اما به طور کل با کمیته ای که در این خصوص میان وزارت ارتباطات و بانک مرکزی تشکیل شده است، روند انجام این پروژه سرعت گرفته و بانک مرکزی قول داده که مراحل انجام موبایل بانکینگ را تا بیستم بهمن ماه انجام دهد.

متوسط استفاده هر کاربر از اینترنت ۱۰ هزار تومان در ماه

وزیر ارتباطات در خصوص گلایه برخی کاربران از قیمت بسته های اینترنت نیز گفت: اگر کاربری به طور مرتب فیلم و ویدئو دانلود نکند، با ماهی ۱۰ هزار تومان می تواند از اینترنت موبایل خود استفاده کند.

وی اضافه کرد: تعریف بسته های اینترنتی بر عهده اپراتورها است و ما فقط بر تعرفه پایه نظارت داریم هم اکنون با بررسی هایی که انجام داده ایم نشان می دهد که قیمت بسته های اینترنتی قابل قبول و مورد تایید ما است و هفته گذشته نیز مصوبه ای را داشته‌ایم که اپراتورها را موظف کرده ایم هر آنچه که مربوط به ترافیک اینترنت داخلی می شود و از مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) می‌گذرد، نصف قیمت قبل محاسبه شود.

واعظی افزود: هم اکنون متاسفانه فایلی که در شبکه های اجتماعی خارجی از طرف کاربران ایرانی گذاشته می شود و سایر کاربران ایرانی نیز از آن استفاده می کنند، دو برابر قیمتی است که این فایل در شبکه های اجتماعی داخلی آپلود شود. بر این اساس ما مشوق هایی را برای راه اندازی شبکه های اجتماعی در داخل کشور قرار داده ایم.

۲۲ هزار نفر در ایران اپلیکیشن می نویسند

وزیر ارتباطات با اشاره به گسترش استفاده از نرم افزارهای کاربردی و اپلیکیشن ها در کشور گفت: بالغ بر ۱۱۰ هزار اپلیکیشن ایرانی طراحی شده است و بالغ بر ۲۲ هزار نفر هم اکنون مشغول اپلیکیشن نویسی هستند.

وی افزود: این بستر باعث می شود که تولید محتوا در شبکه های اجتماعی داخلی و نیز شبکه ملی اطلاعات افزایش پیدا کند و ما هیچ مخالفتی برای توسعه سرعت دسترسی در شبکه ملی اطلاعات نداریم.

واعظی از ایجاد ۱۳ هزار و ۶۰۰ شغل مستقیم در حوزه تلفن همراه در یکسال گذشته خبر داد.

                  

 

کدخبر: 242059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟