بانک‌های فرانسوی علاقه‌مند به ارتباط با ایران هستند

رکنااقتصادی: ژان مارک آیرو امروز در همایش تجاری ایران و فرانسه در اتاق بازرگانی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این‌باره افزود: این علاقه‌مندی نشان از اعتماد فرانسه به ایران است. برهمین اساس ما در تلاش هستیم تا بانک‌های بیشتری را برای همکاری ایران وارد عرصه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سفر به ایران و فرانسه باید تسهیل شود، گفت: ما به دنبال ایجاد روابطی باثبات و دایمی با ایران هستیم و تا زمانی که موانع همکاری دو کشور رفع نشود، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید و باید با هموار کردن راه‌ها دسترسی به بازارهای دو کشور را آسان کنیم.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه با اشاره به اینکه تجار فرانسوی تصور می‌کنند حضور در ایران کمی پیچیده است و باید قفل‌های مالی در روابط دو کشور برداشته شود، توضیح داد: برهمین اساس در تلاش هستیم تا صدور ویزا برای ورود به فرانسه را تسریع ببخشیم.

ژان مارک آیرو ادامه داد: تاکنون قراردادهای خودرویی خوبی میان دو کشور منعقد شده است. همچنین توتال اولین شرکت خریدار نفت خام از ایران است.

وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه به دنبال همکاری درازمدت با ایران در بخش‌های ریلی، بندری و انرژی هستیم، گفت: بعد از امضای قرارداد وین وارد مرحله جدیدی شدیم و این تفاهم برای ما بسیار مهم است.

به گفته‌ وی این دو کشور در زمینه‌های آموزش عالی، ریل، کشاورزی و... همکاری خواهند داشت.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: روابط تجاری ایران و فرانسه پس از اجرای برجام بیش از ۲۰۰ درصد داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟