کاهش قیمت جهانی نفت

رکنااقتصادی: در حالی که افزایش فعالیت سکوهای حفاری آمریکا تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش تولید و تقویت قیمت ها را تضعیف کرده، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

قیمت نفت برنت، شاخص بین المللی قیمت نفت امروز با 10 سنت کاهش به 55 دلار و 13 سنت رسید و قیمت نفت برنت نسبت به بالاترین رقم های ماه ژانویه حدود 5.6 درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 28 سنت افت کرده و به 52 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز نسبت به بالاترین رقم ماه ژانویه حدود 2.8 درصد افت کرده است.

این کاهش ها در نتیجه شکل گیری این احساس در بازار بوده که تلاش های اوپک برای کاهش تولید به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز، به اندازه ای نبوده که افزایش فعالیت های حفاری نفت شیل در آمریکا را جبران کند.

بانک آمریکایی جفریز روز سه شنله اعلام کرد که هرچند «وفاداری اوپک به کاهش تولید قابل توجه بوده،... اما فعالیت های (حفاری در آمریکا) افزایش یافته است.»

در نتیجه بانک جفریز گفته که «قصد ندارد پیش بینی خود از قیمت نفت برنت را تغییر دهد و به ترتیب قیمت ها را برای امسال 57.75 و برای سال آینده 71.75 دلار پیش بینی می کند.»

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا، پس از ماه ها افزایش مداوم تعداد سکوهای حفاری، تولید نفت آمریکا از جولای سال گذشته به این طرف به میزان 6.3 درصد افزایش یافته است.

گلمدن ساکس هم برآورد کرده که با توجه به تعداد سکوهای اضافه شده، میزان تولید نفت آمریکا نسبت به سال گذشته «در سال 2017 به میزان 290 هزار بشکه در روز افزایش خواهدداشت.»

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟