نرخ تورم پس از 25 سال تک رقمی شد

 

رکنا اقتصادی: رئیس کل بانک مرکزی در نشست خبری خود افزود :  همچنین دولت با جهت گیری های مثبت خود توانسته است دستاوردهای اقتصادی را حفظ کند. رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی یکی از دستاوردهای دولت و بانک مرکزی و ناشی از فضای مثبت توافق برجام است، اما در این میان متاسفانه شاهد انتقادهایی هستیم که  با اجحاف اقدامات نظام بانکی را نادیده می گیرند.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های گذشته خاطرنشان کرد: این نوسانات ناشی از تحولات فصلی است و بانک مرکزی از مرداد ماه سال جاری برای حفظ آرامش بازار ارز اقداماتی انجام داده که هم اکنون شاهد نتایج آن در بازار هستیم.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک محور است و در شرایط خروج از رکود هستیم گفت: باید تلاش کنیم تا منابع محدود بانکی را به صورت بهینه به بنگاه های اقتصادی اعطا کنیم. البته آمارها حاکی از اقبال سرمایه گذاران به سمت نظام بانکی است و خوشبختانه منابع لازم نیز از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است که در کنار شرایط باثبات ارزی آینده روشنی قابل پیش بینی است.

سیف دستاوردهای شش ماهه اول سال ۹۵ را بسیار ارزشمند خواند و گفت: به مانند دستیابی به رشد اقتصادی، از دیگر دستاوردهای پس از برجام می‌توان به افزایش حجم صادرات نفت و گسترش روابط کارگزاری که بسیار متفاوت از شرایط قبل تحریم است اشاره کرد. البته باید این نکته را نیز مدنظر داشت که دستاوردها در آرامش و ثبات بازار بسیار مطلوب است. براین اساس کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز و منطقی کردن نرخ آن براساس واقعیت های اقتصادی هدف بانک مرکزی در بازار ارز بوده است.

 

کدخبر: 240192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟