اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز ناوگان حفاظت از جنگل‌های کشور

رکنااقتصادی: قاسم سبزعلی ظهر امروز در همایش 11 استان شمالی کشور با موضوع چالش‌های جنگل‌های کشور اظهار داشت: با توجه به چالش‌های اساسی در حوزه منابع طبیعی و ررسی راهکارهای مناسب برای کاهش این مشکلات و به حداقل رساندن آنها جلسه‌ای با حضور نمایندگان جنگلهای این استان‌ها تشکیل شد.

وی تصریح کرد: قاچاق Contraband چوب، حریق، چرای غیرمجاز دام‌ها، تخریب و تصرفات از جمله مشکلات جنگل‌های کشور به خصوص مناطق شمالی است که راهکارهای رفع این مشکل در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت تا راهکاری مناسب در نظر گرفته شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها تاکید کرد: در حوزه سرزمین حفاظت از 135 میلیون مترمربع برعهده سازمان حفاظت جنگل‌هاست که استرداد لازم نه در بخش تجهیزاتی نه در بخش نیرو را نداشتیم که با عقد قرارداد چهار جانبه امکانات و تجهیزات برخوردار می‌شوند.

سبزعلی اظهار کرد: 200 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای طرح‌های حفاظتی و تامین نیرو در نظر گرفته شده که امسال این اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین با تعامل و قرارداد با وزارت دفاع قرار شد سالانه 500 نیروی امریه‌ای در اختیار سازمان قرار گیرد تا بخشی از کمبود نیرو برطرف شود.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها، آبخیزداری و منابع طبیعی کشور افزود: در بخش اطفاء حریق هم ساختاری تعریف شده که در صورت تشکیل این ساختار یگان اطفای در کشور تشکیل می‌شود.

سبزعلی تاکید کرد: این یگان با ساختار 6500 نیرو خواهد بود و نیروهای آن تخصصی و آموزش دیده خواهند بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟