نعمت زاده:کاهش ۴ درصدی معوقات بانک‌ها

رکنااقتصادی: محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه برجام چرخ صنعت را به گردش در آورد افزود: با اجرایی شدن برجام معوقات بانکی ایران از ۱۵ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِناوزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: حدود ۵۰۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصدی را در دستور کار داشتیم که تاکنون ۴۳۰۰ واحد تکمیل و راه اندازی شده که امیدواریم تا پایان سال همه ۵۰۰۰ واحد به چرخه تولید برسند.
وی افزود: در کنار ارائه تسهیل واحد نظارتی هم داشته ایم، آنچه که مشخص شده این است که بیش از ۹۰ درصد از واحدهایی که تسهیلات را دریافت کرده اند به چرخه اقتصاد بازگشته اند و بیش از ۱۰۰۰ نفر مشغول به کار شده اند اما آمار نهایی را بهمن اعلام می کنیم.
نعمت زاده بیان داشت: در سال ۹۱ حدود ۴۲ درصد رشد منفی در صنعت و تولید داشتیم اما با ارز آزاد از کشورهای دیگر کالاها وارد شد. در سال ۹۲ ده درصد رشد منفی داشتیم که بعد از آن مشکلات تا حدودی حل شده و به سمت رشد مثبت حرکت کرده ایم اما هنوز نتوانسته ایم به رقم ایده آل برسیم.
وزیر صنعت گفت: اکنون روابط اقتصادی ما با کشورهای جهان رو به عادی شدن می رود و شرایط انحصاری از بین رفته است. از پارسال که برجام اجرا شده و تحریم ها برداشته شده، حرکت ها آغاز شد و رشد و جهش فزاینده ای شروع شد و مذاکرات با کشورها و بانک ها هم از سر گرفته شد و قراردادها به امضا رسید.
وی تاکید کرد : از ابتدای دولت ۸ و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است. نعمت زاده درباره جذب متوسط سالانه سرمایه خارجی نیز گفت: یکی از اهداف جدی آقای رییس جمهور رفع تحریم ها بود که معتقد بودیم زودتر به نتیجه برسد، مذاکرات سخت بود و طولانی شد اما به نتیجه برد - برد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 239212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟