به گزارش شاتا ، عباس تابش اولویت‌های دفتر خدمات بازرگانی را در برنامه ششم پرداختن به بحث کیفیت و ارائه خدمات به مشتری اعلام کرد.

وی گفت: برای عملیاتی کردن شبکه‌های توزیع سامانه‌های شرکت پخش وجود دارد و مدت زمان صدور جواز شرکت‌های پخش را 15روز بدون نیاز به حضور متقاضی و فقط از طریق سامانه شرکت های پخش اعلام نمود.

وی درخصوص شبکه‌های توزیع و ارتقای شبکه‌های زنجیره‌ای تصریح نمود : سهم فروشگاههای زنجیره ای در صنعت خرده فروشی از 5 درصد به 8 درصد افزایش یافته است که در برنامه ششم هدف گذاری برای 20 درصد بوده است .

وی گفت: بحث سامانه انبار و مراکز نگهداری کالا در کل کشور عملیاتی ‌شده  و در 23 استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه  متولی سامانه انبار و مراکز نگهداری  کالا ، وزارت صنعت، معدن و تجارت  است ، تاکید کرد : بحث  اجرایی شدن سامانه ها  به دستگاه‌های همکار قید شده در قانون نیز مرتبط می باشد.

تابش با بیان وظیفه سامانه انبار گفت: برای راه اندازی و بارگذاری سامانه انبار دو فعالیت عمده  انجام می‌شود. اول اینکه  از طریق وب‌ سرویس اطلاعات گرفته می‌شود که  تا کنون 120  مرکز نگهداری کالا در آن ثبت شده و از بانک اطلاعاتی سایر دستگاههای اجرایی استفاده شده است  مرحله بعد مربوط  به دعوت از انبار داران و مرکز صاحبان مراکز نگهداری کالاست که تا به حال در هیچ بانک اطلاعاتی عضو نشده اند.

مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از مهلت تعیین شده صدور بارنامه به انیارها و مراکز نگهداری غیر عضو در سامانه مذکور مقدور نخواهد بود.  

 

کدخبر: 238649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟