تلفات برق در شبکه توزیع به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

رکنااقتصادی: حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در جمع مدیران شرکت‌های توزیع برق کشور اظهار داشت: دنیا در زمینه کاهش تلفات به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کرده است. شرکت‌های توزیع ما نیز در طی سه سال گذشته کارهای بسیار بزرگی در این حوزه انجام دادند و توانستند میزان تلفات را از 15 درصد به حدود 11 درصد کاهش دهند که البته امیدواریم این میزان در ماه‌های آتی به کمتر از 10 درصد نیز برسد.
وی افزود: کل صنعت برق یک واحد منسجم و به‌ هم پیوسته است و یک حادثه Incident یا مشکل در یک نقطه از این صنعت در کشور می‌تواند سایر بخش‌های این صنعت را متأثر سازد.
وی ادامه داد: تمام اجزا تولید، توزیع، انتقال و البته مصرف تأثیرهای بالایی روی همدیگر دارند و صرف وجود اسامی متفاوت برای این بخش‌ها به معنای تقطیع وظایف در میان آن‌ها نیست.
وزیر نیرو تصریح کرد: بخش توزیع، پیشانی صنعت برق کشور است و چنانچه بیش از 30 میلیون مشترک برق کشور با مشکلی روبرو باشند یا درخواستی داشته باشند، مستقیماً به شرکت‌های توزیع مراجعه می‌کنند.
چیت‌چیان تأکید کرد: شرایط پسابرجام فرصت بسیار خوبی را در اختیار صنعت برق قرار داده است، در حالی که در شرایط تحریم شرکت‌های درجه دوم و سوم دنیا پاسخگوی نیازهای ما در این صنعت نبودند؛ اما امروز با وجود برجام شرکت‌های معتبر دنیا برای ارائه پیشنهادات به صنعت برق ما پیشگام هستند.
وزیر نیرو ادامه داد: امروزه صنعت برق در دنیا از صنایع پیشرو در حوزه فناوری است، شرکت‌های توزیع برق ما نیز بایستی با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها هزینه‌های تمام شده خدمات را پایین آورده و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.
وی افزود: یکی از مواردی بسیار مهم و البته حساس برای کشور استفاده از همین ظرفیت پسابرجام برای راه اندازی دیسپاچینگ دوم است که خوشبختانه شرکت‌های معتبر دنیا در این حوزه در حال همکاری با ما هستند و این مرکز جدید قادر خواهد بود، تا ظرفیت 200 هزار مگاوات را مدیریت کند.
وی گفت: طراحی داشبوردی برای رصد حرکت و فعالیت شرکت‌ها می‌تواند، ما را در رسیدن به اهداف و اولویت‌های تعیین شده یاری کند.
وی تصریح کرد: فاینانس خارجی از ظرفیت‌های مغفول در شرکت‌های توزیع است و باید از طریق توجه به این ظرفیت زمینه تسریع و گسترش خدمات توزیع برق در کشور را فراهم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟