تامین پرتقال شب عید/ سرما تنها 30 درصد از تولید باغات را خراب کرد

رکنااقتصادی: محمدعلی طهماسبی در حاشیه اولین همایش ملی کشت بافت در محصولات کشاورزی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت باغات خسارت دیده مازندران به چه صورت است و گفته می‌شود دولت آنچنان که باید از تولیدکنندگان آسیب دیده حمایت نکرده است؟ اظهارداشت: حرف‌هایی که در این زمینه زده می‌شود صحت ندارد و دولت تمام حمایت‌هایی را که لازم بوده انجام داده است.

وی با بیان اینکه در زمینه بیمه، استمهال وام و پرداخت تسهیلات به باغداران مازندران اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: دولت برای حدود ۱۰۰ هزارتن مرکباتی که در شمال کشور بر اثر سرما دچار یخ‌زدگی شدند و پای درختان ریختند، در قالب حوادث Accidents غیرمترقبه، خسارت پرداخت کرده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برخی محصولات شامل خرید تضمینی شدند، اضافه کرد: درهمین راستا، خرید تضمینی برای ۳ نوع پرتقال درجه یک، دو و سه ابلاغ و در گیلان، گرگان و مازندران اجرایی شد.

وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که سرمازدگی تنها به همان ۳۰ درصد مازاد تولید؛ خسارت زده و به باقی تولید مرکبات آسیبی نرسیده است.

معاون وزیرجهادکشاورزی با بیان اینکه عمده تولید مرکبات شمال در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار هستند و کیفیت بالایی دارند، افزود: متاسفانه عده‌ای از وضعیت پیش آمده سواستفاده و با وارد کردن بخشی از پرتقال‌های یخ زده به بازار، طوری وانمود کردند که تمام محصول این منطقه آسیب دیده و قابل استفاده نیست.

طهماسبی تاکید کرد: درحالی که این مساله صحت ندارد و ما مشکلی در زمینه کمبود مرکبات برای شب عید نداریم.

منبع: خبرگزاری میزان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟