پارس جنوبی در تولید گاز رکورد زد

 

رکنا اقتصادی : به نقل از شرکت نفت و گاز پارس : علیرضا عبادی درباره آخرین وضعیت افزایش تولید گاز از دو فاز جدید پارس جنوبی، گفت: سکوی فاز ۲۱، هیچ گونه محدودیتی در ارسال منابع گازی به پالایشگاه خشکی این فازها ندارد و در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود ۲۷ میلیون متر مکعب گاز از این سکو به بخش خشکی ارسال می‌شود.

مجری فاز۲۱ و ۲۰ در شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه هم‌اکنون به منظور تامین و افزایش توان گازرسانی به شبکه سراسری در فصل زمستان و استفاده بهینه از گاز دریافتی، روزانه حدود ۱۸ میلیون متر مکعب از گاز تولیدی این سکو به پالایشگاه فازها ۱۵و۱۶ پارس جنوبی منتقل می شود، تصریح کرد: علاوه بر این روزانه حدود ۹ میلیون مترمکعب گاز هم در ردیف اول شیرین سازی پالایشگاه فاز ۲۰ و۲۱  پارس جنوبی فرآوری و پالایش. سپس به خط لوله تزریق می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سومین ردیف شیرین سازی گاز در پالایشگاه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تا اواسط بهمن ماه امسال راه اندازی خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی می‌شود ردیف دوم شیرین سازی فازهای ۲۱ و ۲۰ پارس جنوبی تا دو ماه دیگر به طور کامل بازیابی شده و در مدار تولید قرار گیرد.

شرکت نفت و گاز پارس همچنین، اعلام کرده است: پیش بینی شده تا پایان امسال ردیف دوم و چهارم شیرین سازی فازهای ۲۱ و ۲۰ پارس جنوبی، پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری از سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی آماده تولید گاز شوند.

به گزارش مهر، هدف از توسعه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع است.

منبع :مهر

 

کدخبر: 237426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟