ایران به دنبال بهره‌گیری از برجام نفتی

رکنا اقتصادی :کشورهای عضو اوپک به تدریج فرآیند کاهش تولید خود را بر اساس توافق اخیر این سازمان آغاز کرده‎اند.
گزارش‎های خبری نشان می‎دهد چند کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، از جمله عربستان، ونزوئلا، کویت، عراق و آنگولا فرآیند کاهش تولید نفت خود را آغاز کرده اند.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک فرد مطلع از تولید نفت عربستان اعلام کرد این کشور تولید روزانه خود را ٤٨٦ هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر سال ٢٠١٦ میلادی کاهش داده است.
همچنین رویترز به نقل از وزارت انرژی ونزوئلا، از کاهش ٩٥ هزار بشکه‎ای تولید روزانه این کشور از آغاز سال نو میلادی خبر داد.
سونانگول، شرکت دولتی نفت آنگولا، دیروز (جمعه ١٧ دی ماه) در بیانیه‎ای اعلام کرد این کشور از یکم ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی (١٢ دی‎ماه)، تولید روزانه نفت خود را با ٧٨ هزار بشکه کاهش، به یک میلیون و ٦٧٣ هزار بشکه در روز رسانده است.
یکی از مسئولان صنعت نفت کویت نیز دیروز از آغاز تولید روزانه این کشور از آغاز سال جاری میلادی و رسیدن آن به دو میلیون و ٧٠٧ هزار بشکه در روز خبر داد.
در همین زمینه، نظرسنجی رویترز از فعالان بازار نفت نشان داد مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه دسامبر سال ٢٠١٦ میلادی از ٣٤ میلیون و ٣٨٠ هزار بشکه در روز، به ٣٤ میلیون و ١٨٠ هزار بشکه در روز رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:اقتصاد آنلاین

کدخبر: 236527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟