گرانی قیمت لبنیات ممنوع شد / نرخ های قبلی برمی گردند

رکنا اقتصادی: سخنگوی سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت و گو با جام جم آنلاین در این باره گفت : محصولات لبنی جزء گروه کالاهای اولو یت دار و مشمول قیمت گذاری است و تنها 30 درصد محصولات لاکچری تولید کنندگان مانند محصولات طعم دار شده و با بسته بندی لوکس مشمول قیمت گذاری نیستند، اما این مشمول نشدن نیز به معنی رها سازی نیست و باید ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت را رعایت کنند .
غلامرضا کاوه ، افزایش هرگونه قیمت محصولات لبنی را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به آنالیزهزینه ها امسال محصولات لبنی اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی را نداشتند، بنابراین با واحد های لبنی متخلفی که قیمت های خود را با بهانه های مختلف افزایش داده بودند برخورد شده است و در حال حاضر قیمت ها به نرخ های سابق خود بازگشته است .
به گفته وی برخی تولیدکنندگان به طور خودسر قیمت ها را افزایش داده بودند که با برخورد سازمان حمایت روبرو شده و تعهد دادند که دیگر افزایش قیمت نداشته باشند و آنهایی که با وجود تذکرات به کار خود ادامه داده بودند پرونده تعزیراتی برای آنها تشکیل شده است.
کاوه افزود : لبنیات جزو کالاهای گروه یک است که مشمول قیمت گذاری می شود و در صورت نیاز به تغییر قیمت باید فرآیند کارگروه تنظیم بازار را طی کند.
وی با اشاره به اینکه گشت‌های سازمان حمایت و تعزیرات به صورت سر زده از واحدهای صنفی بازرسی کرده و بازگشت قیمت ها به سطح قبلی را رصد کرده اند، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.
سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پاسخ به این پرسش که آیا برای سال آینده اجازه افزایش قیمت محصولات لبنی داده خواهد شد گفت :برای هر گونه اجازه افزایش قیمتی باید مدارک و مستندات لازم بررسی شود ، امسال بابررسی مستندات دررابطه با هزینه ها اجازه افزایش قیمت به واحد های لبنی داده نشد و برای سال آینده نیز به نظر می رسد که قیمت ها باثبات خواهد بود .
وی تاکید کرد :نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که با گسترش فعالیت واحد های لبنی تحت برندهای مختلف به نوعی رقابت بین واحد های تولید کننده تنگا تنگ شده است و هر گونه افزایش قیمتی از سوی یک واحد تولید کننده می تواند به ضرر او تمام شود و سهم بازارش از سوی سایر رقبا تصاحب شود .
وی افزود : متاسفانه فعالیت برخی از واحد های تولید کننده که همچنان به روش های سنتی اقدام به تولید می کنند باعث شده است که هزینه های سربار آنها بالا رود و برای همین بیشترین تخلفات قیمتی از سوی همین واحدها دیده می شود که این واحد های نیز باید تلاش کنند با بروز کردن خود هزینه های سر بار خود را کاهش دهند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:جام جم آنلاین

کدخبر: 236076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟