سرمایه گذاران خارجی دست به کار شدند  /  بازگشت رونق به صنایع و معادن کشور
 رکنا اقتصادی :  آمارهای ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت  نشان دهنده این است که از مجموع طرح‌های مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تا 25 آّبان سال جاری، 7 طرح در آّبان سال جاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری 6 کشور تصویب شده .

 این گزارش حاکی است : بر اساس داه های  آماری  تا 25 آبان در مجموع  انتقال بیش از 8/ 4 میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور  به تصویب رسیده وسرمایه‌گذاری خارجی مصوب در مدت زمان یاد شده  به  42 طرح صنعتی در 19 استان کشور اختصاص یافته است که خراسان رضوی با 6 طرح صنعتی بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را در این مدت  به خود اختصاص داده است.

این گزارش حاکی است : سرمایه‌گذاری خارجی عاملی مهم در استراتژی توسعه ملی محسوب می‌شود. عاملی که در دوران تحریم ایران از آن محروم بود و حال با لغو تحریم‌های بین‌المللی شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده و وزارت صنعت،معدن و تجارت نیز برای جذب هرچه بیشتر سرمایه خارجی اقدام به تدوین برنامه راهبردی کرده استو دراین برنامه سه شرط برای سرمایه‌گذاران خارجی مد نظر قرار گرفته است. براساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته از سوی این وزارتخانه، در وهله اول سرمایه‌گذاران ملزم هستند حداقل امکان صادرات 30 درصد کالاهایی را که در ایران تولید می‌شود، فراهم کنند و مطابق شرط دوم، کالاهایی که در ایران تولید می‌شوند، باید رقابتی باشند. از سوی دیگر، در شرط سوم برای سرمایه‌گذاری در ایران، شرکت خارجی باید بخشی از سرمایه خود را در بخش تحقیقات و توسعه در ایران با هدف انتقال تکنولوژی و دانش فنی اختصاص دهند. با توجه به این شرطها، سرمایه‌گذاران خارجی از مزایای قانون سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بهره‌مند می‌شوند و طبق این قانون با سرمایه‌گذار خارجی مانند سرمایه‌گذار ایرانی رفتار خواهد شد .

 

کدخبر: 235412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟