رشد اقتصادی امسال بهتر از سال گذشته بوده و سال آینده بهتر از امسال خواهد شد

رکنا اقتصادی : دکتر روحانی با بیان این که بخش تولیدات صنعتی رشد مناسبی داشته است، گفت: رشد در بخش کشاورزی 4.1 ، در بخش خدمات 4.8 و در بخش نفت 2.1 است و مجموعاً رشد اقتصادی کشور 6.4 است که در شرایط منطقه‌ای امروز بسیار خوب است.

وی افزود: کار بسیار بزرگی در بخش نفت انجام گرفته است، بعضی‌ها نوشتند که رشد اقتصادی موجود مرهون نفت است، پس نفت مرهون چیست؟ رشد نفت مرهون مهندسین، کارگران نفت، و تلاشگران این حوزه است. باز کردن چاه نفتی که ، بسته شده، آسان و راحت نیست. صادرات نفت در اواخر پارسال و در دی ماه سال گذشته حدود یک میلیون بشکه بود. اینکه از زمان اجرایی شدن برجام ، بتوانیم رشد تولید نفت داشته و چاه‌های نفت را باز و فعال کنیم، نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگی است و حدود یک میلیارد دلار هزینه کردیم تا چاه‌ها فعال شدند. کارگران صنعت نفت چندین ماه تلاش کردند تا این شرایط ایجاد شد و امسال، به جای 1.1 میلیون بشکه صادرات نفت خام ، حدود 2.2 میلیون و با میعانات حدود 2.7 میلیون بشکه صادرات نفت و میعانات داریم و حرکت بسیار خوبی شروع شده است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و صنعت نیز شاهد رشد مناسبی هستیم و ادامه رشد اقتصادی به نظرم قطعی است چرا که مردم در صحنه هستند و قوای دیگر در کنار مردم هستند و حتماً به ما کمک می‌کنند. نیروهای مسلح همانطور که امنیت خوبی امروز داریم، همین امنیت را ادامه می‌دهند لذا همچنان رشد اقتصادی خواهیم داشت و باید تلاش کنیم که این رشد، رشد مناسبی باشد.

 روحانی با بیان اینکه پارسال به دلیل فشار اقتصادی رشد مناسبی نداشتیم، گفت: بعد از اینکه در سال 91 رشد اقتصادی منفی 6.8 و سال 92 هم منفی 1.9 بود، در سال 93 و 94 رشد داشتیم. سال 95 هم سالی است که بعد از فضای برجام ، شرایط کاملاً برای رشد صادرات نفتی و غیرنفتی مناسب شده است.

 

 

کدخبر: 235301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟