پرداختی مستمری بگیران ۲ برابر افزایش یافت

رکنا اقتصادی : این مطلب را علیرضا برادران مدیر عامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری در همایش ملی چشم انداز صنعت پتروشیمی در ایران اعلام کرد و افزود : ما در مجموعه صندوق های بازنشستگی با یک پارادوکسی مواجه هستیم؛ از یک طرف کسورات صندوق‌های بازنشستگی در کشور سر رسیدهای بلند مدت دارد که باید در سرمایه گذاری های مولد و بلند مدت سرمایه گذاری شود و از بازده این سرمایه گذاری ها ضمن پرداخت حقوق مستمری بگیرد در سایر بخش های توسعه ای استفاده شود.
مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به نیاز این صندوق به عنوان یک صندوق بین نسلی به سرمایه گذاری مجدد، از آمادگی برای عرضه این مجموعه در بورس اوراق بهادار خبر داد و گفت: علاوه بر این رایزنی‌هایی با بورس‌های بین المللی انجام دادیم تا این مجموعه را در یکی از بورس‌های بین‌المللی عرضه کنیم.
وی افزود: بنابراین برای اینکه بتوانیم توسعه‌نگر باشیم چاره‌ای نداریم جز اینکه از توان منابع داخلی و بین‌المللی استفاده کنیم. صندوق‌های بسیار مناسبی برای تامین مالی داریم که که می توانیم از بورس به واسطه دارایی های بسیار خوبی که در این صندوق ها داریم برای تامین مالی استفاده کنیم. به عنوان مثال در حوزه نیروگاهی اوراق سلف موازی مپنا به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در کسری از دقیقه به فروش رفت که ما می‌توانیم از روش تامین مالی استفاده کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:مهر

کدخبر: 235077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟