به گزارش خبر نگار اقتصادی رکنا : مهندسغلامرضا منوچهری با بیان اینکهامنیت سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران یکی از الزاماتی است که شرکت ملی نفت ایران نسبت به آن همواره پایبند بوده ، گفت: در حوزه عملیاتی هم سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز کشور دارای امنیت بالایی است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که در سطوح کنونی قیمت نفت خام در بازار سرمایه گذاری در هر پروژه بخش بالادستی صنعت نفت در جهان دارای توجیه اقتصادی بالایی نیست، تصریح کرد: به عبارت دیگر در قیمت‌های فعلی نفت، سرمایه گذاری برای توسعه میدانهای نفتی در آب‌های عمیق در خلیج مکزیک و یا توسعه میدانهای نامتعارف شیل اویل و شیل گس‌ها فاقد توجیه اقتصادی لازم است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینک ه اما در سطوح کنونی قیمت نفت خام، ریسک سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز کشور پایین است، اظهار داشت: هم اکنون هزینه تولید نفت و گاز در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان بسیار پایین بوده که این انگیزه سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز کشور توسط شرکت‌های بین‌المللی را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میادین نفت و گاز با ۱۲ شرکت بین‌المللی همچون شل انگلیس، توتال فرانسه، اینپکس ژاپن، گازپروم نفت روسیه و ... تفاهم نامه مطالعاتی و همکاری امضا کرده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود به زودی ۱۰ تا ۱۲ تفاهم نامه همکاری با سایر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در بخش بالادستی صنعت نفت امضا شود.

منوچهری همچنین از برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی به عنوان فرصتی برای معرفی بیشتر ظرفیت و پتانسیل‌های سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور نام برد و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های انرژی هم می‌تواند به فرصتی برای شناخت بیشتر سرمایه گذاران از پتانسیل‌های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران منجر شود.

 

کدخبر: 234167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟