به گزارش رکنا : پاول برززسکی، قائم‌مقام وزیر اقتصاد دریایی لهستان در دیدار با سیروس کیان ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در ورشو ضمن معرفی ظرفیت‌های این کشور در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، یادآور شد: سابقه خرید نفت لهستان از ایران به حدود ٤٠ سال پیش باز می‌گردد.

وی گفت: لهستان برای ارائه خدمات به کشتی‌های نفتکش ایران آمادگی دارد.

سیروس کیان ارثی در این سفر با مدیران ارشد شرکت‌های لوتوس و اورلن لهستان که مشتریان نفت ایران در پسابرجام و مدیران شرکت PGNIG که مسئولیت تامین گاز لهستان را به عهده دارد، دیدار و مذاکره کرد.

مدیران شرکت PGNIG پس از آشنایی با ظرفیت‌های شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) اظهار تمایل کردند تا در آینده از کشتی‌های این شرکت برای حمل محموله‌های گاز مایع (LPG) استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران بنا به دعوت شرکت‌های لهستانی و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی سفارت ایران در ورشو، یکم دی‌ماه امسال در راس هیئتی عازم ورشو پایتخت لهستان شد و با تعدادی از مقام‌های دولتی و مدیران شرکت‌های این کشور در باره همکاری‌های ٢ جانبه دیدار و گفتگو کرد.

این سفر با توجه به آغاز فروش نفت ایران به کشورهای اروپایی پس از اجرای برجام و همچنین در پاسخ به سفر یکی از مهمترین شرکت‌های سرمایه‌گذار لهستانی در ماه گذشته به ایران و  دیدار با مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) انجام شده است.

 

کدخبر: 234049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟