آغاز فعالیت هتل های اصفهان در پی کرونا

به گزارش رکنا ، از بیستم اسفند سال گذشته بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، پذیرش، رزرو و اقامت در همه واحدهای اقامتی استان اصفهان شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، میهمانپذیرها ‌و اقامتگاه‌های بومگردی ممنوع شد.

سید علی صالح درخشان افزود: فعالیت هتل‌های استان اصفهان با حدود ۵۰ درصد ظرفیت آنها و رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کرونا از امروز از سر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کار با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

رییس جامعه هتلداران استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های سنتی از امروز در این خطه، اظهار داشت: هتل‌ها موظف به رعایت دقیق و کامل همه دستورهای بهداشتی برای ضدعفونی کردن و پذیرش مسافران با ۵۰ درصد ظرفیت خود هستند به این صورت که وقتی مسافری اتاقی را تخلیه کرد به مدت حداقل ۲۴ ساعت دیگر در آن اتاق مسافر جدید اقامت نکند.

کلاس‌های آموزشی برای کارکنان هتل‌های اصفهان

کریم بیگی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای کارکنان هتل‌های اصفهان در زمینه دستورهای بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا برگزار شد، افزود: همه کارکنان هتل موظف به استفاده از ماسک و دستکش یک بار مصرف هستند و در همه مراحل پذیرش مسافر باید دستورهای بهداشتی و ضد عفونی کردن رعایت شود.

وی با بیان اینکه به هتل‌های استان اصفهان در ۲ ماه گذشته حدود یکصد میلیارد تومان ضرر مالی وارد شد، تصریح کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کارکنان هتل‌ها نیز تعدیل نیرو شدند که امید است با بازگشایی هتل، این نیروها به کار خود برگردند.

نامه به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

استاندار اصفهان نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری این خطه را با رعایت تمامی موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی خواستار شد.

عباس رضایی در این نامه خطاب به علی اصغر مونسان نوشت: پر واضح است که یکی از منابع درآمدی پایدار این شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق جهان، درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری، هتل‌داری و تولید، فروش و صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی است و آغاز شیوع کرونا با ابتدای فصل پررونق گردشگری داخلی و خارجی اصفهان مقارن شد و ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره این صنعت نوپا و آسیب پذیر وارد کرد.

استاندار اصفهان در این نامه ۱۰ پیشنهاد از جمله صدور دستور بازگشایی مجدد هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت کامل جوانب بهداشتی پرسنل و مسافر و نیز رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره و کم بهره (تک رقمی) همراه با تنفس بازپرداخت یک ساله به هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان فعال توربر گردشگری، هنرمندان، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی و معافیت کامل مالیاتی و سهم بیمه کارفرما از شروع تا پایان بیماری کرونا ارائه کرد.

اصفهان یکی از نقاط گردشگر پذیر ایران و جهان است که بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شده است.

این استان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر با حدود ۳۵ هزار تخت دارد.

در پی شیوع ویروس کرونا بر اساس آمار رسمی تاکنون بیش از ۹۵ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده که از این بین بیش از ٦ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟