به گزارش رکنا، در این بازدید که عصر روز گذشته صورت گرفت، مهندس محمد راستاد، تجربه ارتباط سازمان بنادرو دریانوردی با دانشگاه صنعتی اصفهان را تجربه ای طولانی و موفق دانست وگفت: فعالیت های این دانشگاه الگویی ارزشمند برای سایر دانشگاه های کشور است.

وی افزود: امروز با مرور تاریخچه موفق همکاری بین سازمان بنادر ودریانوردی و دانشگاه صنعتی اصفهان به این نتیجه رسیدیم که می توانیم در زمینه ها و محور های جدید نیز همکاری هایی داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهر سازی پس ازبازدید از پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: توانمندی و ارتقا و سیر تکاملی که این پژوهشکده در حوزه تخصص دریایی در این سال ها داشته است کاملا مشهود است.

راستاد اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی مصمم است تا پروژه های موفقی که تا کنون با همکاری دانشگاهصنعتی اصفهان به ثمر رسانده است را در سایر موارد مورد نیاز این سازمان و نیز دیگر نیازهای دریایی و نیازهای بخش خصوصی تعمیم دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد؛ ان شاالله در آینده به دنبال تعمیق ارتباطات و استفاده بیشتر از پتانسیل های دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این دیدار با بیان این که مقطع کنونی زمان توسعه فناوری است، گفت: در این راستا ایجاد یک شبکه قوی برای ارتباط صنعت دریایی کشور با دانشگاه به منظور توسعه فناوری، قابل گفت و گو است.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: هرچند ما یک استان ساحلی نیستیم، اما قابلیت های موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند از زیرساخت های مهم این شبکه باشد.

وی با تأکید بر توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور ورود به موضوعات نو آوری و تجاری سازی فناوری ها و ایجاد شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: ورد به این عرصه ها مستلزم تقاضای بازار است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه به بیان ویژگی های ممتاز این دانشگاه در حوزه های مختلف پژوهش و فناوری پرداخت و ادامه داد: ساختار توانمند پژوهشی با بازدهی خوب و تحقیق و توسعه قوی، زیر ساخت های آزمایشگاهی فوق العاده، آشنایی با ابر پروژه ها و برخورداری از یکی از دو ابررایانه بزرگ کشور و توانمندی در تدوین نقشه راه در پروژه های بزرگ از جمله قابلیت های این دانشگاه است.

در ادامه این دیدار دکتر احمدرضا زمانی رئیس پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره بیش از دو دهه همکاری موفق این دانشگاه با سازمان بنادر و دریانوردی کشور و انجام طرح های مهم پژوهشی در حوزه دریا، به تشریح توانمندی ها، دستاوردها و اقدامات این پژوهشکده پرداخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟