چطور جوش های سرسیاه را محو کنیم؟

پوست صورت یکی از نقاط حساس بدن افراد است که به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارد. اهمیت مراقبت از پوست صورت باعث شده تا حساسیت افراد نسبت به تمیز و بدون جوش بودن آن بیشتر شود.

به گزارش رکنا ، البته باید به این نکته توجه داشت که قبل از مصرف هر نوع ماسکی بر روی صورت، باید مقداری از آن را بر روی قسمت داخلی بازو تست کنید و در صورت عدم بروز حساسیت؛ می‌توانید از آن ماسک صورت استفاده کنید.

قبل از بیان راهکار‌های خانگی رعایت چند نکته کلی برای سلامت و مراقبت از پوست توسط همه افراد لازم است.

- در ابتدا توصیه می‌شود پوست خود را همیشه تمیز نگه دارید و بعد از شستن، با مرطوب کننده مناسب؛ پوست خود را مرطوب کنید.

- برای رفع جوش های صورت خود به جای دستکاری و زخم شدن؛ آن‌ها را با اسکراب های طبیعی متناسب با پوست خود لایه برداری کنید. همچنین می‌توانید صورت خود را بخور دهید تا سموم تجمع یافته راحت‌تر خارج شوند.

- شب‌ها با آرایش نخوابید و روبالشی‌ها را مرتب بشویید.

- خمیر حاصل از جوش شیرین و آب را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی جوش‌ها گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید.

- مخلوط سفیده یک تخم مرغ با یک قاشق عسل از ماسک‌های موثر برای رفع جوش‌های سرسیاه است. بعد از قراردادن این مخلوط بر روی صورت، وقتی خشک شد آن را با آب بشویید.

- برای رفع جوش‌های سرسیاه می‌توانید پوست خود را با ترکیب لیموترش ، نمک و عسل بعد از ۵ دقیقه با حرکت دورانی آرام یک دقیقه ماساژ دهید. بعد از انجام حرکات دورانی ۵ دقیقه دیگر صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

- از دیگر راهکار‌های خانگی برای رفع جوش‌های سرسیاه می‌توان به خمیر حاصل از یک قاشق پودر دارچین با یک قاشق آب لیمو و کمی زردچوبه اشاره کرد. این مخلوط را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب بشویید.

- همچنین می‌توانید با مخلوط یک قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای و آب لیمو، پوست صورت خود را لایه برداری کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟