خطر جدی مژه مصنوعی برای چشم های شما

کاشت مژه مصنوعی یک کار فانتزی، اما خطرناک برای سلامتی محسوب می‌شود.

به گزارش رکنا ، چشم‌های خانم‌ها با مژه‌های بلند و ضخیم، جذاب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد که همین امر باعث می‌شود بسیاری از خانم‌ها با استفاده از مژه‌های مصنوعی به زیبائی خود بیفزایند.

کاشت مژه مصنوعی این روز‌ها که به شکل گسترده‌ای صورت می‌گیرد و خانم‌ها با این کار دوست دارند وضعیت مژه‌های خود را بهبود ببخشند، ممکن است به چشم های آن‌ها آسیب برساند.

کاشت مژه مصنوعی چه تبعاتی دارد؟

مژه‌های مصنوعی بلند در مراکز زیبایی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، اما این کار ساده‌ای نیست و به زمان و حوصله نیاز دارد.

هر مژه مصنوعی باید به طور جداگانه و با استفاده از چسب مخصوص به مژه طبیعی چسبانده شود و مژه‌ها باید بلند شوند تا ظاهراً طبیعی باشند.

این روند نسبتاً طولانی می‌شود، زیرا فقط مژه‌های فوقانی۱۵۰ تا ۲۵۰ مژه هستند، بنابراین ممکن است کاشت مژه‌های فوقانی تا سه ساعت طول بکشد! بعد از اتمام استفاده از مژه مصنوعی، آن‌ها باید حداقل ۲۴ ساعت خشک بمانند تا ثابت شوند و خوب بچسبند، این بدان معنی است که به هیچ وجه نباید آب به آن برسد یا مرطوب شوند.

اما دستیابی به نتیجه مطلوب همیشه تضمین شده نیست، زیرا ممکن است چشم با مژه‌های مصنوعی بلند جذاب و زیبا به نظر نرسد یا منجر به التهاب پلک شود. پرفسور Christiane Bayerl، مدیر بیمارستان پوست در ویسبادن آلمان می‌گوید که این التهاب باعث تورم ، درد و خارش شدید چشم می‌شود و بسیار آزار دهنده است.

مژه مصنوعی همچنین می‌تواند منجر به آلرژی و اگزما در ناحیه اطراف چشم شود و این ممکن است برای مدتی تورم موقتی پلک‌های بالا و پایین را به دنبال داشته باشد.

عملکرد محافظتی مژه‌ها

صرف نظر از جنبه زیبایی مژه‌ها، عملکرد اصلی آن‌ها محافظت از چشم در برابر گرد و غبار، عرق، باد و سایر عوامل آب و هوایی است. مژه‌ها در وهله اول به عنوان یک مانع محافظتی برای چشم عمل می‌کنند. در مورد چرخه رشد آن، این چرخه بین چهار تا شش ماه طول می‌کشد و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ روز باقی می‌ماند وسپس می‌افتد و دوباره رشد می‌کنند، اما شاید نه با شدت مورد نظر یک زن، بنابراین او به مژه‌های مصنوعی متوسل می‌شود. این مژه‌ها از الیاف ابریشم یا الیاف مصنوعی ساخته شده اند.

هزینه اولین عمل بلند سازی مژه به صورت طبیعی، بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ یورو در آلمان است. بعد از چند هفته، برخی از مژه‌های مصنوعی با ریزش طبیعی از بین می‌روند و بنابراین باید آن‌ها را تعویض کرده و فضا‌های باقی مانده را پر کنید که هزینه‌ای ۶۰ یورویی را در بر می‌گیرد.

اثرات جانبی استفاده از مژه های مصنوعی

تزریق ماده‌ای که در ترکیب آن ماده Postaglandin وجود دارد و می‌تواند به ضخیم شدن و رشد مژه‌ها کمک کند، عوارض جانبی دارد که ممکن است باعث التهاب و قرمزی چشم شود، بنابراین پزشکان علاوه بر این از دارو‌های ضد التهاب استفاده می‌کنند.

دکتر Bairle درمورد استفاده مکرر و طولانی مدت از این تزریق‌ها هشدار می‌دهد، زیرا ممکن است منجر به عفونت‌های جدی با عواقب شدید شود و رنگ عنبیه چشم را برای مدت زمان طولانی تغییر دهد.

شاید خطرات سلامتی و عوارض مژه‌های مصنوعی و سایر روش‌های بلند و ضخیم شدن مژه‌ها، برای برخی از زنان به منظور کنار گذاشتن این کار و افزایش زیبایی و جذابیت چشم خود دلیلی کافی نباشد، اما لازم است به ویژه کسانی که دارای مشکلات چشمی یا حساسیت هستند، درباره این موضوع خوب فکر و مطالعه کرده و با پزشک مشورت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟