سلول‌های تازه و جوانی که جایگزین لایه‌های مرده پوست می‌شود

هم از این جهت که نتایج آن را به سرعت روی پوست‌تان مشاهده خواهید کرد و هم به دلیل التیام و تسکین فوری که بعد از اتمام جلسه درمانی هیچ اثری از آن روی صورت باقی نمی‌گذارد. از طرفی بدون درد و عارضه بودن بعضی روش‌ها هم از امتیازهای دیگری است که در جوانسازی پوست با میکرودرم آبریژن تمام این ویژگی‌ها وجود دارد.

به گزارش رکنا ، نوعی ترمیم و بازسازی که در آن سلول‌های جوان جایگزین سلول‌های مرده شده و موجب درخشندگی پوست‌تان می‌شود اما برای این‌که اطلاعات بیشتری کسب کنید، همراه با دکتر مجید میرزاخانی، متخصص پوست و مو، میکرودرم آبریژن را بررسی خواهیم کرد.

ساییدن پوست با الماس

حتما با شنیدن ساییده‌شدن پوست احساس ناخوشایندی به شما دست خواهد داد اما قرار است ماجرا به نتایج خوبی ختم شود. چون میکرودرم آّبریژن یکی از محبوب‌ترین روش‌های مراقبت و جوان‌سازی پوست است که خانم‌ها و آقایان زیادی با هدف زیبایی و سلامت و از آن مهم‌تر به جهت برطرف کردن اثر لک، آکنه، جوش، حتی زخم و اسکار هم درمان با آن را انتخاب می‌کنند.

میکرودرم آبریژن فرایند یک لایه‌برداری ملایم از سطح پوست است که به وسیله دستگاه شروع به مکیدن لایه‌های مرده پوست می‌کند. دستگاهی با دو سری نوک الماسی یا کریستالی که تراش ملایمی به سطح پوست داده و درنهایت با القای حس آسیب به پوست، سلول‌ها را برای جایگزین کردن سلول‌های تازه به تکاپو می‌اندازد.

در نتیجه پوست شروع به کلاژن‌سازی و ترمیم کرده و درخشندگی و جوانی‌اش را بازیابی می‌کند. به این صورت هم چین‌وچروک‌های سطحی و هم لک‌های به جامانده از جوش، پیری و حتی آفتاب به مرور کاهش پیدا می‌کند.

سفت شدن و یکنواخت شدن رنگ پوست

شاید از میکرودرم آبریژن به دلیل هزینه‌ای که برای هر جلسه آن پرداخت می‌کنید انتظارات زیادی داشته باشید اما واقعیت این است که نباید منتظر معجزه از هیچ دستگاه و روشی در جوان‌سازی بود. دکتر میرزاخانی درباره کاربردهای این شیوه و نتایجی که از آن به‌دست می‌آید می‌گوید: ‌‌«عملکرد میکرودرم آبریژن نوعی پاک‌سازی و لایه‌برداری از پوست است تا با برداشته شدن لایه‌های مرده اجازه تنفس و ترمیم به پوست داده شود. فرایندی که طی آن تولد دوباره سلول‌های پوست باعث ایجاد درخشندگی و جوانی می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای این روش کوچک کردن منافذ پوست، کوچک کردن منافذ ریزودرشت روی بینی و گونه‌هاست. به علاوه این‌که در درمان جوش‌های سرسیاه بسیار مناسب است. درنهایت همه متقاضیانی که به منظور روشن‌تر شدن رنگ پوست و کاهش یا برطرف کردن کامل لک و اثر زخم به کلینیک‌های پوست مراجعه می‌کنند، می‌توانند این شیوه را انتخاب کنند. چون از سنین بالای 12 تا حدود 65 سال برای میکرودرم آبریژن محدودیتی نخواهند داشت. اگر چه بهترین زمان بهره‌گیری از این شیوه‌ها از حدود سی‌ و دو سالگی است.

ناهمواری‌های پوست از بین خواهد رفت

یکی از مزایای مهمی که میکرودرم آبریژن نسبت به دیگر روش‌ها دارد این است که باوجود لایه تازه سطح پوست، فرایند جذب محصولات مراقبت‌کننده مانند انوع کرم‌های مغذی و سرم‌های پوست، مرطوب‌کننده را تا حدود 50 درصد افزایش می‌دهد و با از بین رفتن ناهمواری‌های پوست باعث می‌شود مواد آرایشی جلوه بهتری روی صورت‌تان داشته باشد.

درواقع با تحریک شدن جریان خون سرعت توزیع موادمغذی در بین سلول‌های پوست بالا می‌رود و درنهایت بازسازی و جوان سازی پوست محقق و بافت و حالت کشسانی پوست را بهبود می‌بخشد اما برای گرفتن نتیجه دلخواه‌تان براساس تشخیص پزشک به شش تا هشت جلسه درمانی به روش میکرودرم آبریژن نیاز دارید که برای التیام پوست بهتر است حداقل دو هفته بین جلسات فاصله بیندازید.

بی‌خطر و از لیزر بهتر است

نگران درد و احساس سوزش یا ناراحتی در میکرودرم آبریژن نباشید؛ چون این شیوه تقریبا بدون درد است و فقط کمی سوزش قابل تحمل با خود به همراه دارد. اگرچه متخصص هنگام انجام کار از شما درباره این‌که چقدر احساس ناراحتی می‌کنید، خواهد پرسید.

پس در صورت هرگونه احساس مکش یا ساییدن غیرقابل تحمل روی پوست‌تان متخصص را در جریان قرار دهید اما در حالت کلی یک تا دو ساعت بعد کمترین عوارض میکرودرم آبریژن از روی صورت‌تان به‌طور کامل محو خواهد شد. با این حال قرمزی و کمی تورم در افرادی که پوست‌های بسیار حساسی دارند ممکن است حتی یک تا دو روز هم به طول بینجامد که در این شرایط هم کمپرس سرد تسکین‌دهنده بسیار مطلوبی خواهد بود.

اگر بیماری پوستی دارید میکرودرم آبریژن نکنید

روش‌های جوانسازی پوست در کنار تمام امتیازهایی که با خود به همراه دارند می‌توانند برای عده‌ای آسیب‌رسان و دردسرساز شوند. بنابراین قبل از هر اقدامی باید مطمئن شوید که گزینه مناسبی برای میکرودرم آبریژن هستید یا خیر؟ این را پزشک متخصص پوست پیش از شروع جلسات درمانی و جوان‌سازی به شما خواهد گفت.

به گزارش رکنا ، برای همین بهتر است بدانید که در صورت داشتن بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، اگزما، آفتاب سوختگی شدید و فعال، ورم پوست، تب خال، زخم، لوپوس، پسوریاسیس، آکنه و جراحت‌های باز به سراغ میکرودرم آبریژن نروید. حتی افرادی که مبتلا به اختلال در سیستم ایمنی و دیابت هم هستند به علاوه خانم‌های باردار نباید میکرودرم آبریژن انجام دهند. چون در صورت بروزعارضه و تشدید آن نمی‌توان عواقب آن را پیش‌بینی و گاهی حتی پیشگیری کرد.

متخصصی شایسته و متعهد انتخاب کنید

جوان‌سازی پوست به روش میکرودرم آبریژن گاهی آن را دکتر متخصص پوست و گاهی به وسیله تکنسین‌های آموزش دیده انجام می‌شود اما از آن‌جا که گاهی با نداشتن تخصص و مهارت لازم با به کارگیری تکنیک‌های ناشیانه و خطرساز ساییدگی و خونریزی‌های نقطه‌ای در پوست ایجاد می‌کنند باید حتما از تخصص و شایستگی فرد یا پزشک مربوطه اطمینان حاصل کنید؛ چراکه نتیجه میکرودرم آبریژن تا حد زیادی بستگی به مهارت و تخصص او دارد.

به گفته متخصصان اگر جوان‌سازی پوست با میکرودرم آبریژن اصولی و درست انجام شود، به‌سادگی پس از پایان دوره درمان پوست ظاهری جوان، شاداب و شفاف به خود می‌گیرد. دستگاه‌های میکرودرم آبریژن به دلیل ساییدن پوست با سری‌هایی از جنس کریستال یا الماس معمولا بسیار گران‌قیمت‌اند، پس بهتر است در انتخاب کلینیک و متخصص موردنظرتان دقت بیشتری داشته باشید و این سبک درمان‌های تخصصی را در ساختمان‌های بی‌نام و نشان پزشکی و حتی سالن‌های زیبایی تجربه نکنید. حتی در استفاده از دستگاه‌هایی که به‌عنوان میکرودرم‌های خانگی به فروش می‌رسند هم احتیاط کنید، چون لایه‌برداری پوست با آن‌ها می‌تواند برایتان مضر باشد.

مراقبت بیشتر از پوست پس از میکرودرم آبریژن

ممکن است متخصص پس از بررسی پوست و اتمام جلسه میکرودرم کرم‌هایی برای مراقبت و تسریع روند بهبودی پوست برایتان تجویز کند اما علاوه بر این‌ها باید بدانید که با هربار میکرودرم آبریژن به طور موقت رطوبت پوست‌تان از بین خواهد رفت. پس باید همیشه از یک مرطوب‌کننده عالی و غنی بعد از اتمام جلسه درمانی استفاده کنید. نکته بعدی اهمیت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است که مراقبتی حیاتی از پوست تازه ترمیم شده شماست.

اگر تا چند روز بعد از میکرودرم ناچار به قرار گرفتن در معرض آفتابید، حتما از ضدآفتاب‌هایی با فاکتور حفاظتی 30درصد استفاده کنید. در این شرایط پوست‌تان مستعد تغییرات ناخوشایند است که به این شیوه مراقبت بهتری از آن خواهید کرد.

استفاده از ماسک‌های ویتامینه و تقویت‌کننده‌ها را هم 24 ساعت بعد از میکرودرم آغاز کنید، چون همان‌طور که گفته شد اثرپذیری‌ این مواد چندین برابر خواهد شد. منافذ پوست بعد از میکرودرم به خوبی کوچک می‌شوند برای مراقبت از آن هم توصیه می‌کنیم پوست‌تان را همیشه تمیز نگه دارید و موادآرایشی را قبل از خواب به صورت کامل از روی صورت پاک کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟