خوراکی های موثر در بهبود سلامت پوست

 پوست سالم / به گزارش رکنا ، آمار‌ها نشان می‌دهند که ۹۵٪ از کل مردم سیاره ما در برهه‌ای از زندگی‌شان از آکنه رنج می‌بردند. آکنه و سایر عیوب پوستی به دلایل مختلف رخ می‌دهند از عادت‌های غذایی گرفته تا استفاده نادرست از محصولات مراقبت از پوست!

هیچ روشی وجود ندارد که بتوانیم یکباره همه مشکلات پوستی را حل کنیم اما برخی از درمان‌های طبیعی بسیار مؤثر وجود دارند که می‌توانند به بهبود سلامت پوست صورت کمک کنند.

درمان آفتاب‌سوختگی و التهاب با آووکادو

آووکادو دارای ویتامین A ، D و E است که به تسکین پوست بر اثر آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند، همچنین تولید کلاژن را افزایش و التهاب را کاهش می‌دهد. برای انجام این درمان دو قاشق آب داغ را به نیمی از یک آووکادوی له شده اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی نقاط آسیب‌دیده بگذارید. در نهایت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید اگر پوست‌تان خشک شده است، یک قاشق عسل هم به ماسک اضافه کنید.

درمان تیرگی پوست با استفاده از ترکیب سیب‌زمینی و آبلیمو

۴ قاشق آب سیب‌زمینی را با دو قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و آن را با پنبه روی قسمت‌های تیره شده پوست بمالید. بعد از آنکه خشک شد، یک لایه دیگر هم روی لایه اول بمالید. اجازه بدهید شب تا صبح بماند و بعد بشویید. این روش را هر روز به مدت یک هفته تکرار کنید.

رفع آکنه با سرکه سیب

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو الی سه قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید سپس ترکیب را روی پوست بمالید و اجازه بدهید بماند تا خشک شود. این درمان را می‌توانید روزی دو بار تکرار کنید.

درمان جای جوش با چای سبز

مقداری چای سبز دم کنید و بعد از خنک شدن آن را روی پوست استعمال کنید تا به مرور جای جوش‌ها از بین بروند. می‌توانید این درمان را چند بار در روز تکرار کنید.

درمان چین و چروک با روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون را با کمی عسل و گلیسیرین ترکیب کنید و ترکیب حاصل را روزی دو بار روی صورت‌تان بمالید.

درمان منافذ بسته پوست با نمک دریایی و عسل

دو قاشق چای خوری نمک و ۴ قاشق چای خوری عسل را با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست تمیز صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

درمان تیرگی زیر چشم با زردچوبه و آب آناناس

دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه و به همان اندازه آب آناناس را مخلوط کنید و خمیر حاصل را زیر چشم‌ها قرار بدهید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با یک تکه پارچه نمدار تمیز کنید. این درمان را هر روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟