نسخه طلایی برای لاغر شدن

به گزارش رکنا ، برخلاف اعتقاد برخی، حذف هیچ وعده غذایی باعث کاهش وزن نمی شود بنابراین با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش می توانید به لاغری دست یابید.

چاقی، اضافه وزن و مسائلی از این قبیل از جمله دستاوردهای زندگی مدرن جوامع حال است که در اثر کم تحرکی یا بی تحرکی افراد و افزایش مصرف غذاهایی چون فَست فود و آماده به وجود می آید.

این روزها برای عده ای خلاصی از اضافه وزن یا چاقی به چنان عارضه آزار دهنده ای تبدیل شده است که اکثر افراد مبتلا به این شرایط دست به مصرف انواع قرص ها، دمنوش ها، نوشیدنی های چربی سوز، بالون کردن معده، عمل جراحی چربی شکم و پهلو و ... می پردازند تا شاید به تناسب اندام دست یابند.

اما یادتان باشد برای کاهش وزن و خلاصی از چربی های شکم و پهلو موثرترن راه، ممارست در ورزش به همراه برنامه غذایی سالم و تحت نظر پزشک متخصص است، پس لطفا از خودتجویزی بپرهیزید.

برخی از افراد فکر می کنند کم غذا خوردن و یا حذف یک وعده غذایی در کاهش وزن موثر است به همین دلیل خودسرانه تصمیم به حذف یک وعده اصلی غذایی می پردازند، خطاب به این افراد باید گفت که نه تنها تصمیم معقولانه ای اتخاذ نکرده اند بلکه بالعکس با افزایش وزن، اُفت قند خون، اُفت فشار خون و ... مواجه خواهند شد.

در سلسله گزارش هایی سعی بر تشریح آثار حذف وعده غذایی اصلی بر کاهش یا افزایش وزن خواهیم پرداخت تا دایره اطلاعات شما را در زمینه رسیدن به تناسب اندام در بخش برنامه و یا رژیم غذایی افزایش دهیم، اکنون در این قسمت به بررسی و چرایی حذف ناهار در برنامه غذایی افراد به منظور رسیدن به کاهش وزن خواهیم پرداخت.

اهمیت ناهار در رژیم غذایی

طبق نظر کارشناسان و متخصصان علوم تغذیه و طب سنتی برای رسیدن به کاهش وزن، وعده غذایی ناهار خود را سبک تر کنید، بنابراین اعتقاد برخی مبنی بر حذف کامل ناهار از وعده های غذایی صحیح نیست و می تواند متابولیسم بدن را با چالش های اساسی روبرو کند.

برای ناهار چی بخوریم؟

۱-مواد غذایی پر کالری و پر چرب را از وعده غذایی ناهار حذف و مواد غذایی همانند مرغ، گوشت های بدون چربی، ماهی کبابی یا آب پز، جوجه کباب مزه دار شده با زنجبیل و کنجد به همراه سالاد کاهو و یا برنج قهوه ای، تاکو میگو به همراه لوبیا سیاه و حبوبات پخته شده را جایگزین آن کنید که پروتئین مورد نیاز بدن را برای داشتن انرژی کافی تامین می کنند.

۲-برای این وعده غذایی می توانید از برخی چربی های سالم مانند آوکادو یا روغن زیتون که سبب جذب ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های دی، آ، و ای می شوند، استفاده کنید.

۳-از غذاهای سرخ شده که موجب تنبلی شما در عصر می شود و هضم آن ها کند است اجتناب کنید.

۴-مصرف برنج را به حداقل ممکن رسانده و از مصرف نان و نوشیدنی‌های قندی بپرهیزید.

۵- پس از ناهار می‌توانید یک دسر سبک مانند میوه بخورید و یا یک فنجان چای مصرف کنید.

زمان مناسب برای ناهار خوردن

اگر می خواهید با مدیریت وعده ناهار به کاهش وزن برسید باید در این نوع رژیم که به رژیم غذایی بدون ناهار معروف است زمان صحیح خوردن وعده ناهار را رعایت کنید، کارشناسان بر این باورند که هر چه دیرتر ناهار میل شود، خوردن وعده غذایی شام به تاخیر افتاده و این موضوع ضمن ایجاد بی میلی در خوردن وعده صبحانه افراد باعث افزایش وزن می شود، بنابراین سعی کنید بین فواصل زمانی ۱۲:۳۰ تا ۱۵ وعده ناهار را میل کنید.

با سبک کردن وعده غذایی ناهار و صرف به موقع و کامل صبحانه و ناهار در کنار ورزش های هوازی همانند پیاده روی و دویدن و ایروبیک می توان ضمن بهبود سلامتی و نشاط روحی و جسمی قدم هایی در جهت کاهش وزن و چربی سوزی برداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟