ترفندهای مراقبت از موهای سر با جنس های مختلف

موها به سه دسته تقسیم می شوند:

۱.موهای چرب: غدد چربی با فعالیت بیش از اندازه چربی تولید می کند. موها معمولا به هم می چسبند و در مواردی باعث ریزش می شود.

با یک شامپوی مخصوص موی چرب، خوب شسته شده و سپس ساقه آن با یک نرم کننده متناسب با همین نوع مو، نرم شود تا چربی آن بهتر کنترل شود.

۲.موهای عادی: بهترین نوع مو به حساب می آید چون نه چرب است نه خشک. حالت پذیر و نرم است و حالت خود را نگه می دارد.

اگر موهای شما معمولی است، بهتر است که شامپو و نرم کننده مخصوص موی معمولی را انتخاب کنید.

۳.موهای خشک: به دلیل کم کاری غدد چربی مو خشک می شود. کدر و خشن به نظر می آیند و بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند.

استفاده از شامپوهای کرمی برای این نوع مو، توصیه می گردد.

که هر کدام از این دسته ها به دو دسته کلی: معمولی و شدید هم تقسیم می شوند.

یک شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است. آب کشی موها زمانی که آنها را می شویید بسیار مهم است. در واقع، اگر شامپو مدت زمانی طولانی روی پوست سر بماند، سیلیکون موجود در بیشتر این شامپوها و دیگر فرآورده های زیبایی، باعث سنگین شدن و افتادگی موها می شود. اگر حس کردید که یک ناحیه بیش از حد چسبناک یا بالعکس، بیش از حد لغزنده است، شک نکنید و دوباره زیر دوش بروید!

موهای خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید. از شانه کردن موی خیس، جداً بپرهیزید. از برس هایی استفاده کنید که نرم و انعطاف پذیر باشد.

استفاده از سشوار به طور کلی نهی نمی شود، برعکس، آن طور که دکتر دومینک ون نست، پوست شناس و متخصص مو، می گوید، سشوار می تواند برای سلامت موها مفید هم باشد.

در واقع، اگر پوست سر مدتی طولانی بعد از شامپو زدن، مرطوب بماند، می تواند به رشد باکتری ها کمک کند، در نتیجه جوش های ریز و فولیکولیت (عفونت ریشۀ مو) ظاهر می شوند. در عوض، استفاده از سشوار با دمای بسیار بالا هم مضر است، خصوصاً زمانی که موها هنوز خیس هستند. در واقع، دمای بسیار بالا به فیبر مو آسیب می زند و آن را شکننده می کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟