جوانسازی پوست با ماسک های طبیعی

۱- توت فرنگی

خواص این میوه به مقابله با مواد شیمایی ای که به پوست ما هجوم می آورند و توانایی آن برای احیاء خود را می گیرند کمک می کند. این میوه برای پوست های چرب و مستعد جوش بسیار مفید است. توت فرنگی سرشار از ویتامین، فلات و آنتی اکسیدان است.

۳ عدد توت فرنگی را له کنید.

۱ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.

ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز استفاده کنید.

ماسک را ۱۵ دقیقه روی صورت تان بگذارید.

پوست خود را با آب گرم بشویید.

۲- آوکادو

آوکادو سرشار از آنتی اکسیدان است و همین مسأله آن را به یک محصول ضد پیری بسیار مؤثر تبدیل کرده است. این میوه همچنین تأثیر زیادی در آبرسانی پوست دارد، چون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و ویتامین های E، C و K است. این ماسک پوست را نرم و لطیف و آبرسانی می کند.

یک آوکادوی کاملا رسیده را دو نیم کنید و یک نصفه اش را پوست بگیرید.

گوشت میوه را درون یک کاسه آنقدر له کنید تا شکل خمیر مانندی پیدا کند.

۱ قاشق چایخوری آب لیموترش به آن اضافه کنید. آب لیموترش از قهوه ای شدن آوکادو جلوگیری می کند.

ترکیب به دست آمده را ۱۵ دقیقه روی صورت تان بگذارید.

پوست تان را با آب بشویید.

۳- روغن نارگیل

روغن نارگیل به خواص ضد قارچ و ضد باکتری اش مشهور است و به همین خاطر در مقابله با جوش بسیار مؤثر است. روغن نارگیل همچنین یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است، چون اسید چرب زیادی دارد. این روغن نه فقط برای مرطوب کردن پوست، بلکه به عنوان ماده ی شوینده و پاک کننده ی آرایش هم می تواند استفاده شود، چون برخلاف روغن های معدنی، باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی شود.

روغن نارگیل همچنین برای سفید کردن دندان ها مؤثر است. این روغن، دندان ها را کاملا سفید نمی کند، بلکه در حقیقت پلاک ها و باکتری هایی که عامل زرد شدن دندان ها هستند را از بین می برد.

۴- عسل

عسل خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارد و به همین دلیل تأثیری زیادی در جلوگیری از انواع جوش و مبارزه با آن دارد. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد، به همین خاطر برای پاکسازی پوست و ترمیم سلول های آسیب دیده بسیار مؤثر است.

مقداری عسل به صورت تان بمالید.

۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

پوست تان را با گرم بشویید.

اگر عسلی که استفاده می کنید خیلی سفت باشد، می توانید کمی گرمش کنید. اما زیاد از حد حرارتش ندهید. همین که رقیق شود و بتوانید به صورت تان بمالید کافی است.

۵- جو دو سر

جو دو سر، خواص آرامش بخش دارد و برای متعادل کردن pH پوست بسیار مؤثر است. به همین دلیل می توانید از آن به عنوان یک لایه بردار طبیعی و ملایم، به ویژه برای پوست های خشک و حساس استفاده کنید.

جو دو سر را انقدر بسابید که کاملا پودر شود.

۲ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید تا تبدیل به خمیر شود.

ماسک را به صورت تان بمالید و به آرامی روی پوست تان بکشید.

صورت تان را با آب سرد بشویید.

۶- کاکائو

آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو با رادیکال های آزاد مقابله می کنند و از پیری پوست جلوگیری می کنند. پودر کاکائو با کمک به کاهش لکه های پوستی و ترمیم سلول های صدمه دیده، پوست را احیا می کند، چون اعصاب پوست را ___ می کند، مولکول های موجود روی پوست صورت را از بین می برد و اجازه می دهد اکسیژن بیشتری به پوست برسد.

۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱/۵ قاشق چایخوری پودر کاکائو را با یکدیگر مخلوط کنید.

ماسک را به صورت تان بمالید و با حرکات مدور روی پوست تان بکشید.

پوست تان را با آب گرم بشویید.

۷- شکلات تلخ

شکلات تلخی که حداقل ۷۰ درصد آن کاکائو باشد، به خاطر ذهنیت مثبتی که درمورد شکلات داریم، به طور طبیعی شادی بخش است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شکلات تلخ به شما احساس خوبی می دهند و پوست تان را مرطوب می کنند.

۲ تکه ی کوچک از شکلات تلخ را آب کنید.

۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

۲ قاشق چایخوری جو دو سر پودر شده به آن اضافه کنید.

۱ قاشق غذاخوری ماست ساده ی چکیده اضافه کنید.

مواد را خوب هم بزنید و ترکیب به دست آمده را ۱۵ دقیقه روی صورت تان بگذارید.

پوست تان را با آب گرم بشویید.

۸- لیموترش

لیموترش به دلیل ویتامین سی زیادی که در خود دارد، برای روشن کردن پوست بسیار مؤثر است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی از آب یک لیموترش را بگیرید و آن را به پوست صورت تان بزنید.

به خاطر داشته باشید که بعضی افراد ممکن است به آب لیموترش واکنش نشان دهند و به همین دلیل، بهتر است اول آن را روی قسمت کوچکی از پوست تان ، مثل آرنج هایتان امتحان کنید. سپس یک روز صبر کنید تا مطمئن شوید که مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر این، باید بدانید که ویتامین سی و نور خورشید، ترکیب خوبی نیستند، یعنی هرگز نباید با پوستی که آغشته به آب لیموترش است در معرض نور خورشید قرار بگیرد، چون ممکن است رنگ پوست تان تغییر کند. بنابراین از این ماسک در روزهای تابستان و صبح ها استفاده نکنید، به ویژه اگر قصد دارید تمام روز را بیرون باشید.

۹- موز

موز به خاطر ویتامین ها، مواد معدنی و بافت نرم و خمیر مانندش، پوست را شاداب، نرم و لطیف و به خوبی تغذیه می کند. موز تمامی مواد لازم برای زیبایی پوست، مثل ویتامین های A، B و E و پتاسیم را دارد.

۱ عدد موز رسیده ی متوسط را آنقدر له کنید تا شکل خمیر مانندی پیدا کند.

ماسک را به صورت و گردن تان بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.

پوست تان را با آب گرم بشویید.

۱۰- تخم مرغ

سفیده و زرده ی تخم، هر یک خواص متفاوتی برای پوست دارند و باید بر اساس هدف مورد نظر و نوع پوست تان، به طور جداگانه استفاده شوند.زرده ی تخم مرغ سرشاز از چربی است و برای پوست های خشک و پوسته شده قابل استفاده است. این ماده حاوی، ویتامین های A، B2 و B3 و زینک است و به همین دلیل، محصول ضد پیری و مرطوب کننده ی بسیار خوبی به شمار می رود.

یک چهارم از یک آوکادوی رسیده را له کنید.

۱ قاشق چایخوری ماست به آن اضافه کنید.

زرده ی یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید.

همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به صورت تان بمالید.

۱۵ دقیقه یا تا خشک شدن ماسک، صبر کنید.

پوست تان را با آب گرم بشویید.

سفیده ی تخم مرغ پوست را سفت و رنگ آن را یکدست می کند و در عین حال، با کوچک کردن منافذ بزرگ روی سطح پوست، چربی پوست را می گیرد. از سفیده ی تخم مرغ برای پوست های چرب استفاده می شود.

زرده ی یک عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق چایخوری آب لیموترش تازه مخلوط کنید.

ترکیب به دست آمده را به پوست تان بمالید.

۱۵ دقیقه یا تا خشک شدن ماسک، صبر کنید.

پوست تان را با آب گرم بشویید.

۱۱- خیار

اگر بعد از یک روز طولانی حضور در آفتاب، احساس می کنید که پوست تان حساس و ملتهب شده، کمپرس خیار بهترین درمان برای پوست صدمه دیده ی شما است. خیار سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضد التهاب است و تأثیر خنک کنندگی قوی ای دارد. علاوه بر این، به کم شدن سیاهی زیر چشم ها کمک می کند.

برش های نازکی از خیار را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید.

برش های خیار را روی قسمت صدمه دیده قرار دهید.

۱۵ دقیقه صبر کنید.

۱۲- چای

چای های گیاهی حاوی مواد مغذی و خوش عطری هستند و این مواد تأثیرات مختلفی روی پوست دارند. گل های بابونه و اسطوخودوس، خواص ضد التهابی و تأثیر آرامش بخش دارند. کافئین موجود در چای سیاه هم عروق خونی را منبسط می کند و به کم شدن سیاهی زیر چشم ها کمک می کند. ماده ی تانین موجود در چای هم پف چشم ها را کاهش می دهد.

اگر از چای کیسه ای استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۲ عدد چای کیسه ای را خیس کنید و روی چشم هایتان بگذارید.اگر هم می خواهید از چای به عنوان تونر استفاده کنید، باید چای را دم کنید و هر روز بعد از شستشوی صورت تان، آن را با پنبه به پوست تان بمالید.

۱۳- هویج

هویج حاوی آنزیم های مفیدی است و به احیاء پوست های معمولی و چرب کمک می کند. هویج سرشار از ویتامین A (که نوعی آنتی اکسیدان به شمار می رود)، ویتامین C (که پوست را روشن می کند) و پتاسیم (که پوست را آبرسانی می کند) است.

۱ عدد هویج متوسط را پوست بگیرید.

آن را بخارپز کنید و آنقدر صبر که یک چنگال به راحتی در آن فرو رود، سپس بگذارید تا خنک شود.

هویج را له کنید.

۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه اضافه کنید.

پوست تان را با آب گرم بشویید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 463085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟