زیباتر شدن با خواب آرام

زیبایی هیچ‌وقت نمی‌خوابد اما با خواب بد این زیبایی ازبین خواهد رفت. شاید این جمله زیادی رمانتیک باشد اما حقیقت دارد. حقیقت این است که وقتی می‌خواهید یک سفر هشت ساعته به سرزمین خواب و رویا داشته باشید نباید بی‌خیال زیبایی صورت و موهای‌تان شوید. خیلی از ما طی روز زمان زیادی برای زیباتر کردن و سلامت پوست و موهای‌مان می‌گذاریم اما زمان خواب همه چیز را فراموش می‌کنیم و همه آن کارهایی که در روز انجام داده‌ایم، خنثی می‌شود.

 متخصصان زیبایی معتقدند پوست و مو در خواب احتیاج به ریکاوری و تنفس دارند و اگر بدون هیچ توجهی به آنها به تختخواب برویم انگار در را به روی یک طاعون بزرگ زیبایی باز کرده‌ایم. در این مطلب ۸ اشتباه شایع که بسیاری از خانم‌ها قبل از خواب انجام می‌دهند جمع شده تا نشان دهد خودمان چه بلاهایی سر زیبایی پوست و موهای‌مان می‌آوریم. اشتباه‌هایی که باعث می‌شود زیبایی و طراوت پوست از بین‌برود، چین‌و چروک‌ها سرو کله‌شان پیدا می‌شود و موها کم‌کم شروع به ریزش می‌کنند. قطعا هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد با چند اشتباه چنین بلایی سر صورت‌و موهایش ‌بیاورد.

با شیر پاک‌کن آشتی کنید

جمله «اول صورتت را بشوی و بعد بخواب» را حتما در دوران نوجوانی از مادرتان زیاد شنیده‌اید. اینکه با صورتی تمیز به تختخواب بروید شاید در آن زمان نوجوانی کافی بود اما حالا فقط شستن صورت به تنهایی به مراقبت پوست صورت‌تان کمکی نمی‌کند. متخصصان زیبایی معتقدند بهتر است آرایش را با شیرپاک‌کن یا دستمال‌های آرایشی پاک کنید و بعد از آن با کرم مرطوب‌کننده و با ضربات آرام انگشت پوست را ماساژ Massage دهید.

ضربه‌های دایره‌ای روی پوست بهترین کمک بعد از پاک کردن آرایش است. متخصصان پوست معتقدند اگر با آرایش بخوابید آلودگی‌ها و گرد و غبار روی صورت و باکتری‌هایی که روی رو بالشی هستند با هم ترکیب می‌شوند و می‌توانند باعث به‌وجود آمدن جوش‌های ریز سر قرمز و سرسیاه شوند.

روبالشی را هفته‌ای دو بار عوض کنید

روبالشی‌تان را حداقل هفته‌ای یک یا دو بار عوض کنید. پارچه‌های رو بالشی مستعد جذب هرگونه آلودگی و گرد و غبار و باکتری‌های اطراف هستند. البته اگر به لباسشویی علاقه زیادی دارید بهتر است در شستن روبالشی، این دستگاه محبوب را فراموش کنید و روبالشی‌تان را با دست بشویید.

بعضی باکتری‌ها در لباسشویی خانه می‌کنند و با شستن لباس‌ها دوباره روی آنها می‌نشینند، پس بهتر است روبالشی‌تان را حتما با دست بشویید و بعد در معرض مستقیم نور آفتاب خشک کنید. تجمع باکتری‌ها می‌تواند باعث به‌وجود آوردن منافذ باز روی پوست صورت شود و آکنه را مهمان پوست‌های مستعد کند.

چربی‌ها را از خود دور کنید

اگر در طول روز به موهای‌تان روغن، ماسک یا ژل زده‌اید حتما آن را بشویید، چراکه روغن مو با باکتری‌های روی بالش ترکیب می‌شود و مواد خطرناکی برای پوست صورت می‌سازند. باکتری‌ها هم باعث به‌وجود آمدن منافذ باز و جوش‌های روی صورت می‌شوند. اگر خسته هستید و نمی‌خواهید موهای‌تان را بشویید حتما آنها را به‌صورت شل ببافید و روی آن را با یک روسری نخی بپوشانید. بافت موها هم خیلی مهم است. موها را نباید خیلی سفت به هم ببافید چراکه این عمل خودش باعث شکستگی در موها می‌شود.

بالش‌های خشن را از دور خارج کنید

پارچه‌های ضخیم و نایلونی با بافت سفت و متراکم بدترین انتخاب برای روبالشی است.متخصصان پوست معتقدند استفاده طولانی‌مدت از روبالشی خشن و ضخیم باعث تجزیه کلاژن و جوش می‌شود. بهترین پارچه از نظر متخصصان ابریشم یا ساتن است که به‌دلیل بافت نرمی که دارند هیچ اثری از فشرده‌سازی در پوست به‌جای نمی‌گذارند. روبالشی پنبه‌ای به‌دلیل بافت بسیار نرمی که دارد، باعث می‌شود صورت در آن مچاله شود و چین و چروک‌های زودرسی در آن به‌وجود بیاید. همچنین روبالشی ضخیم باعث شکستگی و ازبین رفتن کوتیکول مو هم می‌شود. ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای داشتن موهای زیبا انجام بدهید خرید یک روبالشی ساتن است.

بدون ماسک شب بخوابید

به هیچ عنوان در شب و در زمان خواب از کرم‌های چرب‌کننده یا ماسک‌های زیبایی و ترمیمی استفاده نکنید. شب زمان مناسبی برای بازسازی بدن است پس پوست صورت و مو باید تمیز باشد تا درست به کار اصلی‌اش برسد. متخصصان پوست معتقدند ۶ساعت قبل از خواب روی صورت‌تان ماسک نگذارید. اگر به فکر تغذیه پوست هستید فقط بعد از پاک کردن آرایش به آن کمی کرم مرطوب‌کننده بزنید و ماساژ بدهید تا رطوبت لازم در شب به پوست‌تان برسد.

ماسک را نگذارید به مدت طولانی یا بیشتر از نیم ساعت روی پوست بماند. بعضی ماسک‌های صورت باید خیلی زود شسته شوند در غیر این صورت جواب بدی از آن می‌گیرید. یادتان باشد همه ماسک‌ها در این توضیح می‌گنجند و هیچ فرقی نمی‌کند ماسک گیاهی باشد یا شیمیایی، دست‌ساز باشد یا آزمایشگاهی. ماسک صورت بعد از زمان خاص خود باید شسته شود و بعد از خشک کردن صورت باید با کرم مرطوب‌کننده رطوبت لازم را به پوست برسانید.

اکسیژن درمانی کنید

سعی کنید نیم ساعت قبل از خواب آب بخورید. متخصصان پوست معتقدند نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب نمی‌گذارد چشم‌های‌تان پف کند. یکی دیگر از عواملی که باعث خرابی پوست می‌شود کمبود اکسیژن است. حواس‌تان به اکسیژن و میزان هوایی که به اتاق خواب‌تان وارد می‌شود، باشد. هیچ‌وقت در یک اتاق با در و پنجره بسته نخوابید. قبل از خواب حتی در فصل زمستان پنجره را باز کنید و چند نفس عمیق بکشید. اجازه بدهید هوای مرده اتاق با هوای جدید و پر از اکسیژن عوض شود.

بهتر است قبل از خواب چند حرکت تنفسی انجام دهید تا ریه‌های‌تان از اکسیژن تازه پر شود. تمرینات تنفسی قبل از خواب تمرین فشرده نیست.خواب بهترین زمان برای تعمیر و جوان‌سازی پوست است. تنفس عمیق قبل از خواب باعث می‌شود تحویل اکسیژن به مغز، ریه‌ها و هر سلولی در بدن بهتر و سریع‌تر انجام شود. بدنی که اکسیژن مناسب دریافت کند در طول شب کارش که بازسازی بدن است را بهتر انجام می‌دهد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟