این لوازم آرایشی خطرناک سلامت جامعه را نشانه گرفته است

مهندس ابراهیم داوودی رییس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مصاحبه اختصاصی با رادیو، از فراورده های قاچاق Contraband به عنوان محصولات جعلی و بی شناسنامه که سلامت جامعه را نشانه رفته اند یاد کرد.

 مهندس داوودی در مصاحبه با برنامه پر مخاطب "برای ایران" که از رادیو جهانبین پخش شد، عوارض ناشی از مصرف فراورده های قاچاق سلامت محور را بسیار خطرناک دانست و افزود: این فراورده ها به دلیل اینکه خارج از مسیر قانونی وارد کشور می شوند تحت هیچگونه نظارت بهداشتی قرار ندارند و در حقیقت این محصولات دارای هویت جعلی هستند و اینکه از چه موادی و تحت چه شرایطی تولید شده باشند کاملا مبهم و نامشخص است. مهندس داوودی ادامه داد: متاسفانه عرضه محصولات قاچاق در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت هایی پایین تر از حد معمول در بازار Store باعث اغواء مصرف کنندگان شده و گرایش به استفاده از این مواد را افزایش داده است در صورتیکه با مصرف این فراورده ها مخاطرات بالقوه ای در کمین سلامت مصرف کننده قرار میگیرند.

این کارشناس معاونت غذا و دارو از مهمترین خطرات مصرف این گونه فراورده ها را در کوتاه مدت آسیب به قسمت های مختلف بدن از جمله پوست ، مو و چشم و در دراز مدت به دلیل وجود فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و کادمیوم و ... استعداد ابتلا به بیماری های خطرناکتر مانند بیماریهای کبدی و کلیوی و حتی سرطان دانست و افزود قطعا باید در زمینه مبارزه با قاچاق فراورده های سلامت محور و همچنین آگاهی از روش های استعلام و اطمینان به سلامت محصولات وارداتی فرهنگ سازی مناسب صورت پذیرد.

مهندس داوودی وجود برچسب اصالت روی بسته بندی محصولات سلامت محور وارداتی و استعلام موفق آن را بهترین راه تشخیص انواع فراورد های سالم و بهداشتی از انواع قاچاق و تقلبی عنوان کرد و گفت: سه روش کلی برای استعلام این برچسب ها وجود دارد که شامل استعلام از طریق سایت www.ttac.ir، استعلام کد 16 رقمی از طریق سامانه پیام کوتاه از طریق شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ و استعلام بارکد مندرج بر روی برچسب (QR)با استفاده از نرم افزار قابل نصب بر روی تلفن های همراه هوشمند می باشند. مهندس داوودی در پایان این گفتگو از مردم خواست با پرهیز از مصرف فراورده های قاچاق علاوه بر تضمین سلامت خود و خانواده در راستای حمایت از تولید و افزایش اشتغال در جامعه گام بردارند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شکایت قضایی«الهام چرخنده» از خواهران منصوریان! + سند

حمله خونین مرد شیطان صفت به پلیس افسریه تهران / او یک زن را در تاریکی شب به دام انداخته بود

فاجعه در خلیج فارس / گزارشی تکاندهنده + جزییات

دلیل احمقانه مرد 40 ساله برای تجاوز به 3 دختر زیر 18 ساله اش

خانم بازیگر عکس های ناجورش را حذف کرد! + جزییات

شهردار سابق تهران دستگیر شد؟!

ماجرای لندکروز یک میلیاردی و کفش 3 میلیونی! / مامور پلیس چرا از خود دفاع نکرد؟ + عکس

فیلم لحظه رفتار بیشرمانه زائران عراقی در مشهد!

سهیلا شوهر داشت اما تسلیم 100 دلاری مرد عرب شد!

سجاد و دوست موقشنگش داعشی بودند! + عکس بدون پوشش

مرد شرورهنگام تجاوز به زینب17 ساله روی بدن اوتتو کرد+فیلم گفتگو با دختر

فیلم اعتراف راننده ای که پلیس شیراز را کتک زد + عکس

آخرین خبر از سرنوشت تلخ پرنیای 2/5 ساله کرجی + عکس

 

کدخبر: 413363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟