چه مقدار در محیط های کاری باید عطر زد؟

دوست دارید بدانید که در هر شرایط و مکانی، میزان مناسب استفاده از عطریات چقدر است؟ ما به تفکیک شما را در این باره راهنمایی می‌کنیم.

برای رفتن به سرکار باید چه مقدار عطر بزنم؟

ماری الن، نائب رئیس بنیاد عطر نیویورک می‌گوید: باید طوری عطر بزنید تا کسی که بیش از یک طول بازو از هر طرف با شما فاصله دارد، عطرتان را حس نکند. هر کسی یک «محدوده‌ی عطر» شخصی دارد، برای پیدا کردن مقدار مناسب استعمال عطر، ممکن است لازم باشد در آخر هفته از یک دوست مورد اعتماد کمک بگیرید.

آیا این بدان معناست که می‌توانم در یک مصاحبه شغلی عطر بزنم؟

کمی‌صبر کنید. جانین موریس، موسس وبسایت زیبایی beautysweetspot.com توصیه می‌کند که این کار را نکنید. او می‌گوید: فردی که با شما مصاحبه می‌کند، فقط چند دقیقه وقت دارد تا تحت تاثیر شما قرار بگیرد، پس ریسک نکنید.

در باشگاه چطور؟

نظر‌ها متفاوت است، اما اگر مجبورید، یک عطر سبک مرکبات احتمالا قابل قبول خواهد بود، و به گفته‌ی کریس وایت، مدیر آموزش سراسری Malone London ممکن است به بهبود تمرکز شما هنگام تمرین کمک کند.

چطور می‌توانم به کسی بگویم که کمتر عطر بزند؟

دیوید ست مولتز، فروشنده‌ی عطر و یکی از موسسان D. S. & Durga fragrances می‌گوید به این بستگی دارد که چقدر خوب آن فرد را می‌شناسید. او می‌گوید: من اعتقاد راسخ دارم که تنها در صورتی باید به دیگران مشاوره دهید که از شما خواسته شود. بطور کلی آشنایان دور، نظر شما را نمی‌خواهند.

جین هندلر فروشنده عطر ارگانیک و موسس Ajne scents می‌گوید که اگر کسی که عطر زیادی زده است، و دوست نزدیک یا همکارتان است که نزدیک شما می‌نشیند، جمله‌ای شبیه این بگویید: «من فکر می‌کنم که عطر شما دوست داشتنی است، اما من نسبت به بو، بسیار حساس هستم. آیا امکان دارد مواقعی که نزدیک من هستید، کمتر عطر بزنید؟»

او می‌گوید: وقتی افراد برای مدت طولانی از یک عطر استفاده می‌کنند، گیرنده‌های بویایی آن‌ها می‌تواند نسبت به آن عطر مقاوم شود، بنابراین بیش از حد عطر می‌زنند.

آیا می‌توان عطر را هدیه داد؟

بله، اما از آنجایی که عطر یک هدیه‌ی صمیمانه است، باید فقط به یک دوست صمیمی‌داده شود (با یک رسید هدیه که در صورت تمایل بتواند آن را تعویض کند). یک گزینه‌ی مطمئن‌تر؟ یک شمع معطر اسطوخودوس! هندلر می‌گوید که این عطر را معمولا اکثر مردم می‌پسندند و در این شکل، مسئولیت کمتری متوجه شماست.

آیا پرستاران و معلمان می‌توانند عطر بزنند؟

اگر قرار است تماس پوست به پوست وجود داشته باشد، پاسخ منفی است. بعنوان مثال بین پرستار بچه، و نوزاد. آدام ایستوود، یکی از موسسان Los Angeles fragrance boutique Lucky Scent می‌گوید: روغن‌های عطر می‌توانند به پوست نوزاد منتقل شوند. مولتز می‌گوید: معلمان می‌توانند از عطر استفاده کنند، اما نباید بیش از اندازه عطر بزنند. (به سوال اول مراجعه کنید).

من از عطر بهترین دوستم خوشم می‌آید. آیا می‌توانم از عطر او تقلید کنم؟

مولتز می‌گوید: بله می‌توانید، اما آن را به عطر امضای خود تبدیل نکنید. بهتر است عطری با نت مشابه انتخاب کنید و آن را بزنید.

 

 

کدخبر: 399100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟