جوانسازی پوست با یک دسر خوشمزه+دستور تهیه

پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را به علت داشتن املاح معدنی در جلوگیری از ابتلای افراد به آلزایمر موثر دانست.

دسر بادام درختی با پسته حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، اسید چرب امگا ۳، پروتئین، مس، آهن، سلنیوم، منیزیم، منگنز، فیبر، فسفر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، اسید فولیک و لینولئیک، ریبوفلاوین و ال‌کارنیتین است.

برای بررسی خواص دسر بادام درختی با پسته و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است fh حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

درباره مهم‌ترین خواص دسر بادام درختی با پسته اظهار کرد: دسر بادام درختی با پسته به علت داشتن ریبوفلاوین، ال‌کارنیتین و سایر املاح معدنی موجب سلامتی Health مغز و تقویت حافظه می‌شود و از ابتلای افراد به آلزایمر جلوگیری می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر بادام درختی با پسته بیان کرد: این دسر به علت داشتن ویتامین‌های A ، D، B۱، B۲ و B۶ تاثیر چشمگیری در تقویت و افزایش رشد مو‌ها و درخشان شدن آنها دارد؛ دسر بادام درختی با پسته به علت وجود کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین D، استخوان‌ها و دندان‌ها را در همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان در حال رشد و سالخوردگان محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر بادام درختی با پسته به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ این دسر به علت داشتن اسیدفولیک و آهن سبب سلامتی زنان باردار و جنینشان می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: دسر بادام درختی با پسته نقش موثری در تقویت سیستم قلبی و عروقی و اعصاب دارد؛ این دسر التهابات بدن را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی هم جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه‌های درمانی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر چیست؟

وی تصریح کرد: این دسر نقش موثری در جوانسازی و شادابی پوست دارد، از پیری زودرس پوست جلوگیری و چین چروک را هم برطرف می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: دسر بادام درختی با پسته برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان بسیار مفید بوده، زیرا به علت وجود پروتئین بالا منبع مناسبی برای ساخت توده عضلانی در این افراد است؛ این دسر به علت داشتن آهن، مس، اسید فولیک و انواع ویتامین‌ها کم‌خونی را رفع می‌کند.

عظمایی یادآور شد: دسر بادام درختی با پسته تاثیر چشمگیری در کنترل فشار، قند و چربی خون دارد؛ این دسر برای دستگاه تنفسی و ریه‌ها هم بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه دسر بادام درختی با پسته (چهار تا پنج نفر)

پودر بادام درختی ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

خلال بادام ۱۵ گرم

خامه ۲۰۰ گرم

عسل ۲۵۰ گرم

خلال پسته ۲۵ تا ۳۰ گرم

بیسکوییت ساده به مقدار لازم

طرز تهیه دسر بادام درختی با پسته

_نخست خامه و عسل را با مخلوط کن به خوبی هم بزنید، سپس به تدریج پودر بادام را به مواد اضافه و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

_بیسکوییت‌ها را داخل سینی بچینید؛ یک لایه از مواد را روی بیسکوییت‌ها بریزید و مواد ریخته شده روی بیسکوییت‌ها را صاف کنید، لایه دوم و سوم را هم به همین صورت بچینید.

_روی دسر را با خلال بادام و پسته تزئین کنید.

_دسر را داخل یخچال بگذارید تا به خوبی جا بیفتد.

 

کدخبر: 398679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟