چرا برخی افراد با وجود رژیم غذایی هرگز لاغر نمی شوند؟

اما گاهی اوقات به رغم تمام تلاش هایی که یک فرد برای کاهش کیلوهای اضافی خود انجام می دهد، نتیجه دلخواه حاصل نمی شود و در نهایت ممکن است برنامه رژیم کاهش وزن نیمه کاره رها شود. این که رژیم غذایی در کاهش وزن ناموفق عمل می کند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می کنیم.

مصرف کالری غیر عملی

یکی از دلایلی که رژیم های غذایی در تحقق انتظارات شما شکست می خورند، میزان مصرف غیر عملی کالری در روز است. بسیاری از طرح های رژیم غذایی از مردم می خواهند تا پیش از آن که چیزی بخورند به حالت گرسنگی برسند. مصرف غذای کم می تواند بدن را وادار به ذخیره سوخت مورد نیاز خود کند. به طور همزمان، بدن نرخ سوخت و ساز را کاهش می دهد و سوزاندن چربی را متوقف می کند.

در شرایطی که برای کاهش میزان چربی یا وزن کاهش کالری دریافتی لازم است، اما شما باید پیشرانه سوخت و ساز بدن خود را نیز روشن نگه دارید تا انرژی و چربی ها سوزانده شوند.

کمبود مواد غذایی تقویت کننده حس سیری

دلیل مهم دیگری که در شکست بیشتر طرح های رژیم غذایی تاثیرگذار است، کمبود مواد مغذی، به ویژه پروتئین و فیبر، است که احساس سیری را در انسان ایجاد می کنند. بدن برای عملکرد مطلوب نیازمند پروتئین است. تجزیه و گوارش پروتئین زمانبر است و از این رو، به احساس سیری بلند مدت کمک می کند.

هنگامی که پروتئین به همراه فیبر غذایی مصرف می شود، گوارش با آهنگی کندتر صورت می گیرد. با مصرف میوه ها و سبزیجات می توانید فیبر غذایی مورد نیاز خود را تامین کنید.

میزان پروتئین در بسیاری از برنامه های رژیم غذایی که با شکست مواجه می شوند، ناچیز است. اگرچه آنها مصرف مقدار زیادی از سبزیجات را توصیه می کنند، اما بیشتر مواقع میوه ها را از رژیم غذایی حذف می کنند.

هنگامی که پروتئین و فیبر را در رژیم غذایی خود دارید، نتایج بهتر در مدت زمانی کوتاه‌تر را شاهد خواهید بود و به واقع از دنبال کردن رژیم غذایی خود لذت خواهید برد.

آماده سازی وعده های غذایی وقت گیر

آیا از زمان کافی برای تهیه وعده های غذایی خود برخوردار هستید؟ بسیاری از این فرصت برخوردار نیستند و این مساله موجب می شود تا بیشتر مردم در دنبال کردن طرح رژیم غذایی خود شکست بخورند. هنگامی که آماده سازی وعده های غذایی که شامل رژیم غذایی شما می شوند، زمانبر باشد، احتمالا برای مدت زمان طولانی این روند را دنبال نخواهید کرد.

آنچه مردم برای کسب موفقیت در رژیم های غذایی خود نیاز دارند، دستورالعمل های ساده است که دنبال کردن آنها به زمان زیادی نیاز ندارد. یک رژیم غذایی اگر دوست دارید در بلند مدت به آن پایبند باشید باید همگام با برنامه روزانه شما باشد.

برای کسب نتایج دلخواه در زمینه کاهش وزن توصیه می شود در بلند مدت به رژیم غذایی خود متعهد باشید و این مدت زمان گاهی اوقات تنها شامل چند هفته نیست و شاید چند ماه طول بکشد. تنها مشکل در این زمینه انگیزه شما است. از این رو، گاهی اوقات یک رژیم غذایی با یک ضرب العجل از پیش تعیین شده ممکن است بهتر عمل کند.

کارشناسان توصیه می کنند حداقل سه هفته یک رژیم غذایی را دنبال کنید تا عادات خوبی را برای پایبند بودن به آن شکل دهید. در همین راستا، حتی پس از اتمام سه هفته ممکن است متوجه شوید که عادات خوب را همچنان ادامه می دهید.

 

 

کدخبر: 383676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟