اعتیاد به شبکه های مجازی عامل نابودی اعتماد به نفس زنان/این زنان خواهان جراحی بینی و انواع پروتزها می شوند

حضور بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی افزون بر تلف شدن وقت می‌تواند اثری منفی بر سلامت روان بانوان داشته باشد.کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند تنها یک ساعت گشت و گذار و حضور درشبکه‌های اجتماعی کافی است تا زنان به شدت دچار افسردگی، کاهش اعتماد به نفس و احساس بد بینی نسبت به ظاهر خود شوند.

بسیاری از زنان این روز‌ها به مطب جراحان مراجعه می‌کنند و خواستار دگرگون کردن چهره، جراحی بینی، انواع پروتزها، لاغری و مواردی از این دست هستند.

شبکه‌های اجتماعی و مشاهده عکس و تصویر میلیون‌ها انسان می‌تواند اثر‌هایی مخرب براعتماد به نفس زنان بگذارد. بیشتر زنان درکشور‌های مختلف دنیا این روز‌ها نگران و ناراضی از ظاهر خود و برداشت دیگران هستند.

رژیم‌های غذایی بسیار سنگین و انواع جراحی‌های پر عارضه نیز به وسیله زنان تنها برای شبیه شدن به برخی مدل‌های غربی است.

زنان هزینه بسیار زیادی صرف محصولات آرایشی، کیف و کفش و البسه می‌کنند که تنها به دلیل تعقیب ستاره‌ها و افراد مشهور درشبکه‌های اجتماعی و البته بازاریابی موفق آنهاست.

کارشناسان در یک طرح پرسشنامه‌ای از حدود ۱۰۰ زن درباره عادت آن‌ها در مطالعه شبک‌های اجتماعی، چون فیس بوک، اینستاگرام Instagram و مواردی از این دست سوال پرسیده‌اند.

زنانی که بیش از یک ساعت صرف حضور دراین رسانه‌های برخط می‌کنند بیشتر ازدیگران دچار افسردگی می‌شوند، مقایسه خود با سایر زنان به ویژه مدل‌ها با انواع لباس و آرایش‌های غُلُو شده همگی می‌تواند سبب از دست رفتن اعتماد به نفس و بروز افسردگی و خود کم بینی دربانوان شود.

کارشناسان اعتقاد دارند تا قبل از پیدایش شبکه‌های اجتماعی وضعیت سلامت روان بانوان درسراسر دنیا درحالت ایده آل و مناسب تری قرار داشته است و اکنون بسیاری از آن‌ها دچار آسیب‌های روانی شده اند.

بسیاری از زنان در زمان بررسی شبکه‌های اجتماعی خود را با دوستان، ستاره‌های سینمایی ومدل‌ها مقایسه می‌کنند و امکان دارد دچار سرخوردگی شوند و برای بهبود حال خود دست به کار‌های اشتباهی، چون جراحی‌های غیرضروری بزنند.نتیجه این بررسی درکنفرانس سالانه انجمن روانشناسی انگلستان در ناتینگهام ارائه شده است.

 

 

 

کدخبر: 379381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟