آلودگی هوا در شهر های صنعتی بوی عطرها را از بین می برد!

از عطرهای بهاری استفاده کنید

از عطرهای بهاری استفاده کنید

تنوع فصل های سال، یکی از زیباترین جلوه های طبیعت است، که بر وجود ما و سبک زندگیمان تاثیر بسزایی می گذارد. از گرمای تابستان و میوه های متنوع تابستانی، که آرامش و محبت را به ارمغان می آورند گرفته تا شروع سردی هوا و ریزش برگ ها در فصل پاییز و باد و برف زمستانی و شروع مجددی که در فصل بهار به ما هدیه می شود و همراه خود شکوفه ها، گل ها و باران های بهاری را می آورد، همه و همه زندگی ما را آنگونه که هست زیبا می کنند و نکاتی را همراهشان برای آموزش ما دارند.

درباره ی انتخاب عطر مناسب برای هر شخص، موضوعات خیلی زیاد و مهمی وجود دارد که هر کدام می تواند عاملی اساسی در رضایت شخصی و توجه و علاقه ی اطرافیان باشد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مترو، یا محل کار یا دانشگاه، به محض وارد شدن شخصی از در، رایحه ای دلنشین به مشامتان رسیده که شما را مجذوب خود کرده و تا بعد از رفتنش این حس خوب در وجود شما باقی مانده است.

همه ی ما افرادی را می شناسیم که تمام طول عمرشان از یک عطر استفاده می کنند و همیشه بوی یکسانی می دهند. این کار اگر چه ممکن است جذاب به نظر برسد. و اثر زیادی هم در بالا رفتن کاریزمای شخصیتی این افراد داشته باشد. اما نکاتی هست که باید به آن توجه کرد.

اولا همانطور که ما یک لباس را در همه ی مواقع سال نمی پوشیم، نیاز است با توجه به شرایط مختلف از رایحه های مختلفی استفاده کنیم. مثلا زدن عطری با پخش بوی خیلی خیلی بالا و رایحه ی گرم و تند در تابستان می تواند برای اطرافیان آزار دهنده باشد.

ثانیا انتخاب بوی خوب صرفا راجع به لوکس بودن یا استفاده از عطری گران یا پرطرفدار نیست. بلکه انتخاب صحیح عطر، گزینشی بر اساس فاکتور های شخصیتی و شرایط محیطی است که بتواند در اعتماد به نفس، خاص بودن و ابراز وجود صحیح بویایی به شما کمک کند.

شما برای انتخاب عطر با توجه به فصل باید چند نکته ی کلی را مد نظر داشته باشید:

دمای هوا و میزان پوشش شما در آن فصل:

باید بدانید که گرمای هوا سبب می شود، مولکول های عطر بیشتر و زودتر پراکنده شوند. بعلاوه پوشش بیشتر پوست با لباس باعث می شود، پخش بوی عطر کمتر شود.نکته ی دیگر حائز اهمیت، این است که در فصل های گرم، استفاده از عطر های با طبع خنک و دریایی (aquatic) باعث آرامش و خنک شدن می شوند و به همین ترتیب مصرف عطر های گرم در فصل های سرد باعث انرژی و انگیزه بیشتر و بالا رفتن دمای بدن می گردد.

رطوبت هوا در هر فصل:

هوا در فصل های تابستان و پاییز عموما با خشکی بیشتری همراه است و بر عکس فصول زمستان و بهار فصل های بارانی و مرطوب به حساب می آیند. رطوبت هوا باعث پخش بوی کمتر عطر و ملایم تر شدن بوی آن و در عوض ماندگاری بهتر عطر می شود. همانطور که در شهر های شرجی کشورمان، این موضوع را مشاهده می کنیم.

مواد و نت های موجود در عطر:

هماهنگی نت های موجود در عطر با فصل هم یکی دیگر از نکات مهم استفاده از ادکلن ها است. برای مثال در بهار که بیشتر فصل گل ها و شکوفه هاست، عطر های گلدار خوشبو تر به مشام می رسند. و در عوض در تابستان عطر های میوه ای و مرکباتی لذت بیشتری به شامه می دهند.

آلودگی هوا در شهر های صنعتی:

یکی دیگر از دغدغه های افرادی که در شهر های صنعتی، زندگی می کنند، این است که آلودگی هوا، باعث می شود رایحه ی عطر با مواد شیمیایی موجود در هوا ترکیب شده و بوی آن کمتر و متفاوت به مشام برسد. می دانیم که آلودگی هوا در فصل های سرد، به خاطر پدیده ی وارونگی (inversion) بیشتر است.عطرهای بهارانه

بهار فصل نو شدن طبیعت است. انسان هم ناخودآگاه در این فصل حس نو شدن و تازگی دارد و این طراوت می تواند با استفاده از یک عطر مناسب دوچندان شود. شما می توانید در این فصل با استفاده از عطری که گلدار یا میوه ای باشد و رایحه ای آروماتیک و سبز داشته باشد، چه هنگام قدم زدن در پارک زیر باران بهاری و چه در هنگام دید و بازدید های عید، توجه اطرافیان را به خود جلب کنید.

طبع فصل: معتدل و تر

طبع رایحه ی عطر مورد انتخاب: خنک و تند یا شیرین و ملایم

رایحه های موجود در طبیعت: عطر گل ها و شکوفه های بهاری

گروه های بویایی مورد استفاده برای عطر: رایحه های گلدار، آروماتیک و معطر، سبز، میوه ای، خنک

مواد اولیه و نت های مورد نیاز در عطر بهاری: نعناع، ریحان، شکوفه نارنج و پرتقال، زنبق وحشی، گل بنفشه و..

عطرهای تابستانه

همه ی ما تابستان را با گرمای شدید هوا، تشنگی و استراحت در زیر کولر به یاد می آوریم. و همینطور تعطیلی دانشگاه و مدارس و کم شدن کار ها. ضمنا تابستان فصل رسیدن میوه های رنگارنگ و آبدار نیز هست. در این فصل استفاده از عطری خنک و میوه ای، به دوچندان شدن حس راحتی و رهایی کمک می کند و باعث می شود، اطرافیان از شما بپرسند: "اسم عطری که استفاده می کنی چیه؟ چقدر بوی خوبی داره!" جملاتی که شنیدن آن ها واقعا لذت بخش است.

طبع فصل: گرم و خشک

طبع رایحه ی عطر مورد انتخاب: خنک، ملایم، ترش

رایحه های موجود در طبیعت: عطر میوه های رسیده، رایحه های دریایی، رایحه های سبز

تعدد استفاده: به خاطر گرمای هوا و خنک بودن عطر باید چند بار در طول روز تجدید اسپری کنید.

گروه های بویایی مورد استفاده برای عطر: رایحه های مرکباتی، دریایی و میوه ای، خنک و ملایم

مواد اولیه و نت های مورد نیاز در عطر تابستانی: ترنج، رز، پرتغال، گل ابریشم، یاسمن، شکوفه پرتقال و...

چرا بعضی از بوها نسبت به بقیه ماندگاری بیشتری دارند؟

اشخاصی که پوستی چرب دارند معمولا بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، ماندگاری بیشتری دارد. زیرا پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود.چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟

ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز، عطر خود را تجدید کنید.

متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود. یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟