راز داشتن موهایی زیبا در این خوراکی ها نهفته است

 شما همانی هستید که می‌خورید! احتمالا این جمله‌ای است که بارها شنیده‌اید اما واقعا معنی اصلی آن چیست؟ به جای معنی لغوی جمله و اینکه عینا آن را برای خودتان معنی کنید کمی بیشتر به عمق و مفهوم اصلی آن فکر کنید. در حقیقت کاملا واضح است که هر آنچه که ما می‌خوریم تاثیری مستقیم بر روی پوست، ناخن‌، مو و به طور کلی تمامی اعضا بدن ما خواهد داشت. به طور مثال شاید خودتان هم متوجه رشد بیشتر موهای‌تان در طول فصل تابستان شده باشید. فصل گرمی که مملو از میوه‌ها و سبزیجات تازه و خوش‌رنگ و آب است. اگرچه عوامل دیگری هم در این مسئله نقش دارند اما به طور خاص غذاها و خوراکی‌هایی که می‌خوریم تاثیر مستقیم و مهمی بر روی تقویت، رشد و ضخیم شدن تارهای مو دارند. در ادامه این مطلب با بهترین خوراکی‌هایی آشنا می‌شنوید که بهترین و بیشترین تاثیر را بر روی موهای‌تان خواهند داشت.

۱- سالمون

پروتئین و ویتامین D دو عامل مهم و تاثیرگذار در تقویت و مستحکم کردن تارهای مو هستند و ماهی سالمون دارای هر دو است. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این ماهی آب‌های سرد آن را به یک تقویت‌کننده عالی برای تار مو و سالم و هیدراته نگه داشتن پوست کف‌سر تبدیل کرده است.

۲- عدس

این ماده غذایی سرشار از آهن و پروتئین است که هر دو از مهم‌ترین عوامل در رشد سلول‌های مو هستند و توصیه می‌شود گیاه‌خواران به طور خاص از این خوراکی طبیعی بیشتر مصرف کنند تا کمبود آهن بدن‌شان به طور عادی تامین شود و بتوانند به راحتی آن را جایگزین گوشت قرمز، بوقلمون و مرغ کنند.

۳- گردو

سرشار از بیوتین، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ است. این دانه روغنی از موهای شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید مراقبت کرده و مانع از ریزش موها خواهد شد. علاوه بر این، گردو حاوی مس است که از رنگ‌دانه‌های تار مو حفاظت کرده و بدین شکل رنگ طبیعی مو را حفظ می‌کند.

۴- اسفناج

سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج مملو از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای سالم نگه داشتن موها هستند. به غیر از این، اسفناج حاوی آهن است که عاملی مهم در جلوگیری از ریزش مو و آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی است.

۵- کدو‌حلوایی

استفاده از کدو‌حلوایی یک نوع درمان فصلی است. این ماده غذایی حاوی ویتامین A است که تاثیر مستقیم در میزان تولید سبوم یا چربی طبیعی دارد. سبوم مانند یک نرم‌کننده طبیعی عمل می‌کند و موها و پوست کف‌سر شما را سالم نگه می‌دارد. کمبود سبوم باعث ایجاد خشکی و خارش ناخوشایندی در پوست‌ سرتان می‌شود.

۶- تخم‌مرغ

سفیده‌ تخم‌‌مرغ حاوی بیوتین است و این ویتامین از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می‌کند. علاوه بر این تخم‌مرغ سرشار از سیستئین است که عاملی مهم در پاک‌سازی و افزایش ضخامت تارهای مو است.

۷- جو دو‌سر

روز خود را با صرف یک وعده صبحانه خوشمزه با استفاده از جو دو‌سر آغاز کنید. جو غنی از سیلیکا است. این ماده معدنی موهای‌تان را محکم و با‌دوام کرده و با سالم نگه داشتن آن‌ها، ظاهری ابریشمی و پرجلوه به موها می‌دهد.

۸- ماست یونانی

پانتونیک اسید و ویتامینB۵ در ترکیبات اصلی بیشتر شامپوهای تقویت‌کننده مو وجود دارند. خوش‌بختانه ماست یونانی هم حاوی هر دوی این ترکیبات مهم است. علاوه بر این، ویتامینD موجود در این نوع ماست آن را به یک ماده غذایی عالی برای تقویت و رشد فولیکول مو بدل کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 352738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟