ماسک های خانگی تقویت کننده ناخن

بسیاری از بانوان به دنبال راهی برای تقویت ناخن‌های خود و جلوگیری از شکنندگی آنها هستند که برای این کار باید از ماسک‌های طبیعی استفاده کنند.

 مقاومت و استحکام ناخن ها برای بسیاری از خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است و و آنها همیشه به دنبال راهی برای تقویت ناخن های خود و جلوگیری از شکنندگی آنها هستند در اینجا به معرفی ماسک های تقویت کننده ای می‌پردازیم که به خانم ها کمک می‌کند تا ناخن هایی سالم و مقاوم برای خود به ارمغان بیاورند.

عسل، روغن بادام، زرده و سفیده تخم مرغ و نمک یددار را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس ناخن هایتان را به مدت ۳۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید و بعد از آن دستانتان را بشویید.

همچنین می‌توانید ۲ قاشق سوپ خوری آب آناناس تازه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری سرکه انگور مخلوط کرده، به مدت ۳۰ دقیقه ناخن‌های خود را درون آن قرار دهید و سپس دستان خود را بشویید.برای اینکه ناخن‌های زیبا و بدون پوسته داشته باشید سه روز در هفته ناخن‌های خود را در روغن زیتون قرار دهید.

ناخن‌هایی خوش فرم با چای گیاهی

۲ قاشق غذاخوری از ۲ گیاه «گل همیشه بهار» و «گل بابونه» را به همراه چهار فنجان آب دم کنید. برای تهیه این جوشانده بهتر است آن را روی دمای ملایم قرار دهید تا به آرامی آماده شود. پس از آنکه جوشانده آماده شد و چای گیاهی به اصطلاح دم آمد، آن را صاف کرده و درون ظرف مناسبی بریزید تا خنک شود. پس از آنکه جوشانده حرارت خود را از دست داد به ترتیب یک قاشق غذاخوری روغن بادام، پنج قطره روغن گیاه اسطوخودس و پنج قطره روغن گیاه کندر را به محلول اضافه کرده و دست‌ها را به طور کامل به مدت ۱۰ دقیقه درون این لوسیون گیاهی قرار دهید. در این مرحله می‌توانید به آرامی ناخن‌ها را با لوسیون گیاهی ماساژ Massage دهید تا جذب بهتری انجام شود. پس از تکرار ۲ تا سه بار این شیوه در هفته می‌بینید که تا چه حد پوستی نرم و مرطوب و ناخن‌هایی زیبا و خوش‌فرم خواهید داشت.

ناخن‌هایی درخشان با عصاره گل درخت پرتقال

پس از هر بار استفاده از لاک تا حد زیادی ناخن‌ها تیره می‌شود و شفافیت و درخشندگی خود را از دست می‌دهد حتی در مواردی دیده شده که استفاده بیش از حد از لاک موجب تغییر رنگ ناخن‌ها می‌شود. برای بهبود و از بین رفتن تیرگی ناخن‌هایتان می‌توانید از عصاره گل درخت پرتقال استفاده کنید. برای رفع این مشکل کافی است هر روز سه قاشق غذاخوری از عصاره یا جوشانده گل درخت پرتقال را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه مخلوط کرده و برای ماساژ دادن ناخن‌ها از آن استفاده کنید. پس از گذشت ۱۰ روز خواهید دید که این ترکیب تا چه حد ناخن‌های شما را شفاف، درخشنده و سفید می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟