۲۵ پایگاه امداد و نجات اصفهان فاقد خودروی نجات است

محسن مومنی  تجهیزات و لوازم امدادی نیاز به بروزرسانی دارد و باید اقدام جدی در این حوزه صورت بگیرد.

وی بیان داشت: اکنون ۲۵ پایگاه امداد و نجات اســتان، خودرو نجــات ندارد کــه تأمین این خودروها موجب عملکرد بهتر در پاســخگویی بــه حوادث Accidents خواهد بود.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان داشت: همچنین در فصولی که آمار حــوادث و عملیات ها افزایش می یابد، نیاز به جذب و مهارت آموزی به امدادگران بیشتر از گذشته احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تصادفات زیادd در بزرگراه قم، کاشــان و نطنز اتفاق افتاد است، ادامه داد:‌ عواملی چون یکنواختی مســیر و خواب آلودگــی رانندگان منجر به حوادث دلخراشــی می شود.

مومنی با بیان اینکه به منظور کاهش تصادف، پلیس Police می تواند با راه اندازی ایستگاه هایی برای استراحت رانندگان در پیشــگیری از وقوع این حوادث نقش داشته باشــد، اعلام کرد: ما نیز سعی کردیم با اجرای طرح بهرفت سازمان جوانان و راه اندازی تعداد بیشتری ایستگاه های ایمنی و سلامت در پیشگیری از وقوع حادثه Incident با همکاری دیگر نهادها نقش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با ۸۶۳ مورد عملیات که هشت درصد کل عملیات های کشور را تشکیل می دهد، یکی از فعالترین اســتان ها در حوزه امداد و نجات است، افزود: ۴۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای در اســتان اصفهان وجود دارد که محورهای بین شــهری استان را پوشــش می دهد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: حدود ۵۰ درصد این پایگاه ها مجهز بــه آمبولانس و خودروی نجات است و بقیه پایگاه ها هم آمبولانس دارند.

وی بیان داشت: از طرفی علاوه بر پایگاه ساحلی در زاینده رود، یک پایگاه کوهستان و نیز پایگاه امداد و نجات هوایی استان که مجهز به بالگرد است برای امدادرسانی در طول تابستان و اجرای طرح امداد و نجات تابستانه کل استان اصفهان را پوشش دادند و نیازی به پست موقت برای امدادرسانی نبوده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟