اعلام آمادگی خراسان جنوبی برای فروش لاستیک وسیمان به کشور اوگاندا

مشیر الحق عابدی صبح چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی بررسی فرصت ها و زمینه های همکاری توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان و کشور اوگاندا بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه کشاورزی، صنایع و معاون جزو استان های پیش رو در شرق کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: این استان با تعاملی سازنده، شریک تجاری خوبی برای اوگاندا خواهد بود.

عابدی با اشاره به فعالیت شرکت سرمایه گذاری ایران در اوگاندا بیان کرد: شرکتی که در اوگاندا با ۵۰ درصد سرمایه گذار ایرانی تشکیل شده، می تواند حلقه اتصال خراسان جنوبی و اوگاندا باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که ارتباط خراسان جنوبی و سایر کشورها را برقرار کند. ‌

وی بیان کرد: وجود زمین و هوای مناسب برای کشاورزی در کشور اوگاندا می تواند با استفاده از تکنولوژی خراسان جنوبی امکان ارتباط اقتصادی مناسبی داشته را فراهم کند.

عابدی با اشاره به اعلام آمادگی نماینده اوگاندا برای خرید لاستیک از خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان هم در زمینه فروش لاستیک و سیمان هم اعلام آمادگی می کند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با توجه به تمایل مردم، محصولات ارگانیک را تولید می کند، گفت: از صحبت های نماینده اوگاندا برداشت می شود که متمایل به سرمایه گذاری در ایران و سرمایه پذیری در اوگاندا هستید.

عابدی با بیان اینکه این امر اقتصاد دوسویه بین خراسان جنوبی و اوگاندا را برقرار می کند، اظهار کرد: امید است مبادله کالا با کالا بین این دو نقطه برابر برنامه ریزی مدون انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حاضر چین بیشترین بازار Store هدف اوگاندا را دارد، گفت: بیشترین بازار هدف خراسان جنوبی هم عراق، افغانسان و پاکستان است.

وی ادامه داد: امید است با سرمایه گذاری و سرمایه پذیری خراسان جنوبی و کشور اوگاندا این مهم مورد توجه قرار گیرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟