حبس زدایی و قضازدایی از سیاست های ابلاغی دستگاه قضایی است

حجت الاسلام محسنی اژه ای روز چهارشنبه در سفر به قزوین برای معرفی رئیس کل جدید دادگستری قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: حبس‌زدایی، قضا زدایی و کاهش اطاله دادرسی از سیاست های کلان قوه قضائیه است و راهکارهای قانونی در جهت تحققق این اهداف پیش بینی شده و در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: سیاست های کلی این موضوع به دستگاه قضایی ابلاغ شده که مجلس و دولت هم دراین زمینه می توانند کمک کنند تا قضا زدایی عملی شود.

معاون اول رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: لازم نیست همه مسائل جرم Crime تلقی شده و برای آن مجازات تعیین شود و اگر با کمک سایر قوا به سمت قضازدایی برویم بسیاری از پرونده ها کم می شود.

تامین نیرو، امکانات و اعتبار برای دستگاه قضایی

محسنی اژه ای بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات فراهم کردن بستر کار برای قضات است و اگر حجم کار بیش از اندازه نیروی انسانی و تجهیزات اداری، بودجه و امکانات باشد کارها جلو نمی رود و طولانی می شود لذا یکی از عوامل موثر برای تسریع در کار تامین نیازهای دستگاه قضایی از جمله نیروی انسانی و تامین اعتبار، دولت و مجلس می توانند کمک کنند.

معاون اول رئیس قوه قضاییه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم هم گفت:پیشگیری ازوقوع جرم برای ما بسیار مهم است و مجمع تشخیص مصلحت هم اخیرا مصوبه مجلس را پس از اصلاح ابلاغ کردند و لازم است که دولت کمک کند در این زمینه هم به نتیجه برسیم.

محسنی اژه ای در خصوص زمین های هفت سنگان در قزوین و پرونده زمین خواری یادآورشد:براساس گزارش هایی که از طریق سازمان های نظارتی به دادستان رسیده همکاران در حال تحقیق هستند و مواردی که توجه اتهام بر اساس مستندات ثابت شود کارهای قضایی انجام می شود.

در هیچ پرونده ای خط قرمز نداریم

وی بیان کرد: درهیچ پرونده ای خط قرمز نداریم که اگر کسی صاحب ثروت، قدرت، مسئولیت و جایگاه خاصی بود بتواند از قانون Law فرار Escape کند و با قاطعیت می گویم برای ما فرقی ندارد و به همه موارد رسیدگی می شود.

اژه ای یادآورشد: در خصوص زمین های هفت سنگان و زمین خواری اطلاع کافی ندارم اما اگر موارد مجرمانه داشت برخورد می شود و رئیس کل جدید دادگستری قزوین یک نیروی با تجربه و با سابقه هستند و هر اقدامی که در پرونده بر اساس موازین و قوانین لازم باشد انجام خواهند داد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه اظهارداشت:مطمئن هستم آقای قدرتی رئیس جدید دادگستری قزوین با روحیه انقلابی و بسیجی نسبت به موضوعات اهتمام لازم را خواهند داشت اما همه باید توجه داشته باشیم قاضی Judge در چارچوب قانون حرکت می کند و نباید انتظاری فراتر از قانون از آن داشت.

امروز چهارشنبه با حضور محسنی اژه ای ضمن تقدیر از خدمات هفت ساله جمال انصاری رئیس سابق، نورالله قدرتی به عنوان رئیس جدید دادگستری استان قزوین منصوب شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟