علی ملاشاهی اظهار داشت: صبح امروز سرعت وزش بادهای 120 روزه در شهر زابل به 112 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل، غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 2486 میکروگرم بر مترمکعب معادل 16 برابر حد مجاز رساند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی Meteorology سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر زابل، وزش باد شدید و گردوخاک چهار شهرستان هامون، هیرمند، زهک و نیمروز را نیز فرا گرفت و سبب شد تا دید افقی در شهر زهک به 200 متر کاهش یابد.

وی ادامه داد: گردوغبار برخاسته از نواحی شمال استان به شهرها و روستاهای جنوب نیز نفوذ کرد و موجب شد تا دید افقی در شهر سراوان به 1000 و در شهرهای خاش و مهرستان نیز به 2000 متر برسد.

ملاشاهی با بیان اینکه در چند روز اخیر بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 108 کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است، خاطرنشان کرد: در چند هفته اخیر حداقل چند بار سرعت وزش باد در زابل به 100 و بیشتر از 100 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اخطاریه جوی شماره 14 این اداره، گفت: جمعه و شنبه به صورت موقت از سرعت وزش باد کاسته می شود اما مجدد از شنبه سرعت باد افزایش می یابد بطوریکه سرعت آن بیش از امروز برآورد می شود.

وی در ادامه به وضعیت جوی نواحی جنوب استان نیز اشاره و عنوان کرد: ارتفاعات جنوبی استان بعدازظهر رشدابر و طی سه روزآینده به ویژه پنج شنبه و جمعه رگبار و رعدوبرق پراکنده، تندبادلحظه ای رخ خواهد داد. دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنده به گور شدن 5 مرد در نهاوند +تصاویر

فوری/حادثه ای عجیب در استخر زنان مشهد

مروارید با 2 برادر به حجله رفت ! + جزییات

پسر جوان دست زنی را می خورد و بسکتبال بازی می کرد! + عکس و جزییات

تجاوزبه دختر19 ساله درپشت شمشاد های پارک/ پلیس باورنمی کند!+عکس

٣٣ ثانیه آخر پرواز تهران-یاسوج خلبان سکته کرده بود ! + عکس

ناگفته های عجیب یک اعدامی پیش از اجرای حکم در کلانتری

سرنوشت تلخ ملیحه، زهرا و آزاده مو بر تن سیخ می کند + جزییات

این 3 ایرانی را می شناسید؟!/ آنها مسافران هواپیمای مرگ امریکا بودند+فیلم و عکس

نقش عجیب دلار ارزان دولتی در مرگ 3 دانش آموز یزدی در گرجستان ! + عکس

لو رفتن عروس خائن در شب جشن عروسی!

تجاوز راننده تاکسی به دختر جوان در شب پارتی! + عکس

رقصیدن جمیله برای مرد شیطان صفت قبل از تجاوز ! + عکس

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟