تأکید معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی بر آموزش همگانی حقوقی برای کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان، رضا مسعودی فر در جلسه «بررسی نحوه آموزش همگانی حقوقی برای کاهش آسیب های اجتماعی» با اشاره به اینکه آموزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش اساسی دارد، تدوین طرح و برنامه آموزش همگانی را الزامی دانسته و بر آموزش هدفمند موضوعات حقوقی تأکید و کاهش پرونده های قضایی را یکی از نتایج آگاه سازی و آموزش حقوق به عموم مردم اعلام کرد.

وی در امور کیفری موضوعات ضرب و جرح، توهین، موادّ مخدّر، سرقت Stealing و تصادفات رانندگی، در امور حقوقی حقوق خانواده، حقوق قراردادها و حقوق آپارتمان Apartment نشینی، در آسیب های اجتماعی اعتیاد، طلاق و فضای مجازی را از جمله اولویّتهای آموزش همگانی حقوقی در استان برشمرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم Crime دادگستری استان همچنین دانش آموزان، دانشجویان، حاشیه نشین ها، زندانیان و سربازان را از جمله جوامع هدف آموزش همگانی حقوقی عنوان کرد و برگزاری کلاس، نمایشگاه، توزیع بروشور و تبلیغات محیطی، مشاوره حقوقی و استفاده از ظرفیّت رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی را از جمله شیوه های اجرای این آموزش ها دانست.

در این جلسه مقرّر شد ادارات و سازمان های مربوطه استان ظرف یک هفته کارشناسان خود را برای تشکیل منظّم جلسات کارشناسی و تدوین برنامه آموزش همگانی معرفّی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟